18.07.2017, 00:00

Antikampane: župné voľby dostávajú uštipačný nádych

Kandidáti na predsedov krajov napriek ostrým vyjadreniam hovoria o pozitívne ladenej kampani.

Antikampaňové bilbordy kandidátov sú skôr náznakové.
Zdroj: Peter Mayer

Energiu a priestor už kandidáti na župana nevenujú len tomu, aby o sebe hovorili v superlatívoch. V rámci bilbordov či sociálnych sietí si už stihli povymieňať prvú sériu negatívnych odkazov. Väčšina kandidátov sa však zhoduje, že aj napriek tomu chcú boj o stoličku predsedu kraja viesť hlavne v pozitívnom duchu. Ďalší budú konkurenciu spomínať aj naďalej.

Kto tu (ne)kradne
Jednou z prvých antikampaní, ktoré sa rozbehli v bratislavskom regióne, bola séria bilbordov nezávislého kandidáta Jozefa Uhlera. Slogany na plagátoch hlásali „Na župe sa (ne)kradne“, kde prípona ne bola farebne odlíšená od zvyšku textu. Uhler hovorí, že chcel poukázať na neefektívne hospodárenie súčasného župana. „Napríklad, že sa platí za inzerciu aj v Trnavskom kraji a som presvedčený, že takých vecí je tam viac,“ dodáva Uhler s tým, že súčasné vedenie samosprávneho kraja vo svojej kampani bude ešte spomínať. „Kampaň Jozefa Uhlera nesledujem," hovorí na negatívne zmienky súčasný župan Pavol Frešo.

Kritiku si vyslúžili aj kandidát SaS Juraj Droba a nezávislý kandidát a starosta bratislavského Nového Mesta Rudolf Kusý. Ich protikandidát a bývalý primátor Bratislavy Milan Ftáčnik ich minulý týždeň obvinil z

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.