08.06.2017, 00:00

Maták z Penty: Objednávky na našich klinikách končia

Pokuty za externý manažment pacienta, ktoré navrhuje ministerstvo, obmedzia služby a môžu viesť k úplatkom.

Eduard Maták
Zdroj: Pavol Funtál

Keď si nespokojný pacient zadá do Googlu „vyšetrenie bez čakania“, ako prvé mu ponúkne polikliniky ProCare z portfólia Penty. Tie však teraz avizujú rušenie svojej konkurenčnej výhody. Celkovo má sieť 12 polikliník, objednávky na čas poskytuje len päť, a to cez externý portál manažovania pacienta, keďže zariadenia nemôžu peniaze vyberať priamo už ani dnes. Návrh ministerstva zdravotníctva, ktorý už prešiel pripomienkovaním, aj takéto obchádzanie pravidiel zakáže. „Aby táto sieť dokázala fungovať, potrebujeme vyberať poplatky,“ reagoval na včerajšej tlačovej konferencii partner Penty Eduard Maták.

Štvrtina príjmov
Z poplatkov majú až štvrtinu príjmov a bez nich avizujú čakanie pacientov. Objednávanie zadarmo nezvažujú. „Nevidím najmenšiu motiváciu poskytovateľa platiť ďalších zamestnancov, aby robili časový manažment, ktorý

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.