StoryEditor

Na výhody reformy si ľudia počkajú

27.08.2013, 00:00

Vznik 72 okresných úradov od prvého októbra ľudia bezprostredne nepocítia. Jedným z hlavných cieľov reformy štátnej správy je, aby mohli dostať všetky potrebné služby od štátu na jednom mieste. Takzvané klientské centrá začnú vznikať až o štvrť roka neskôr.

Posledné tri mesiace roka tak budeme stále navštevovať pôvodné obvodné úrady, tie už budú akurát premenované na odbory novovzniknutých okresných úradov. Od januára 2014 sa potom situácia zmení len niekde. Z celkovo plánovaných najmenej 79 kontaktných centier otvorí rezort Roberta Kaliňáka najprv iba 14.

Mená príslušných okresných miest, kde sa mu podarilo nájsť vhodné priestory zatiaľ ministerstvo neprezradilo. Pripúšťa však, že v týchto mestách by mohlo využiť na otvorenie pracovísk napríklad aj nákupné centrá.

V klientských centrách si od počiatku taktiež nebude možné vybaviť všetko. "Od januára začneme so základnými službami, ktoré budeme postupne rozširovať," vysvetľuje Dana

Pohlodová z komunikačného odboru ministerstva. Vzniknú tak "rôzne verzie" klientských centier, v ktorých by si ľudia mali mať možnosť vybaviť čoraz viac vecí.
Všetky centrá majú byť potom sprevádzkované do konca roku 2015. Okrem 50 miest, kde dnes sídlia obvodné úrady ich chce Kaliňákov rezort vybudovať aj v ďalších 29 okresných mestách, kde dnes obdobné úrady nie sú. Podmienkou je dostupnosť pre každého občana do 50 kilometrov. Kontaktné pracoviská tak vraj môžu vzniknúť ešte aj inde.

Len niečo si ľudia v nových klientských centrách budú môcť vybaviť na počkanie. Vo zvyšných prípadoch centrum prijme ich podanie. Prísľub tvorcov reformy je, že občan už nebude musieť nosiť potvrdenie z jedného úradu na druhý, ale si to pracoviská vybavia medzi sebou sami. Vízia je taká, že by malo stačiť navštíviť centrum kvôli konkrétnej záležitosti iba raz. (luk)

menuLevel = 1, menuRoute = slovensko, menuAlias = slovensko, menuRouteLevel0 = slovensko, homepage = false
09. máj 2024 07:16