10.02.2016, 00:00

Platy áno. No zmeniť treba viac

Školy netrápia len financie. Juraj Draxler, minister:

Ako ministra školstva ma teší, že sa o školstve a vede v ostatných mesiacoch veľa rozpráva. Na druhej strane sme v kritickom okamihu, keď sa rozhoduje o tom, či sa diskusie pretavia aj do konštruktívnych riešení, alebo sa všetci zajtra prebudíme akoby po „divokom večierku“ do obdobia hlavybolenia a trpkých výčitiek na tému, kde sa to všetko pokazilo. Mnohé z dnešných diskusií o školstve sa končia veľmi všeobecnými receptami typu „treba zlepšiť spoločenský status učiteľa“ alebo „naše deti musia prestať toľko memorovať“. To sú pekné výzvy, ale na plodnú diskusiu, bohužiaľ, absolútne nestačia.

Vzdelaný človek

Vždy treba začať so zdôrazňovaním cieľa, a tým je vzdelané a všestranne rozvinuté dieťa a mladý človek. Zjednodušene povedané, dieťa (aj) cez školský systém získava sumu jasne definovaných vedomostí, ale zároveň aj schémy myslenia, systém hodnôt či životných postrehov. To prvé, teda vedomosti, môžeme a aj by sme mali merať. Snaha ministerstva na ďalšie obdobie je, aby sme oveľa viac využívali testovanie. Pripravujeme prechod na štandardizované, centralizované vstupné testy na stredné školy a postupne aj maturity v rovnakom formáte. Ale štandardizované testy musíme využívať aj v školskej praxi. Ak testom zistíte, že dieťa, ktoré má dobré vedomosti alebo aspoň predpoklady, dostáva zlé známky, signalizuje to, že niečo na škole nie je v poriadku. A tu musí nastupovať intervenčný mechani

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.