14.07.2015, 00:00

Najväčšie sídlisko u nás spúšťa revolúciu. Chce vytlačiť cezpoľných

 Najväčšie sídlisko u nás spúšťa revolúciu. Chce vytlačiť cezpoľných

Petržalka to zobrala do vlastných rúk. Už nečaká, kým sa „hradní páni“ z druhého brehu Dunaja dohodnú. A razí si svoj vlastný systém v parkovaní. Po Starom Meste je druhou mestskou časťou Bratislavy, ktorá čakanie na plošný systém parkovania v hlavnom meste vzdala. Novinky pritom môžu byť bolestivé pre peňaženky vodičov. Platiť za parkovanie totiž budú domáci, ale aj návštevníci. Petržalčania s trvalým pobytom v mestskej časti si budú môcť kúpiť rezidentskú kartu. Podľa informácie HN má stáť od 50 do 100 eur ročne. Majiteľovi zabezpečí parkovanie na vyznačených miestach pre rezidentov, nie však konkrétne parkovacie miesto.

Zvýhodnení trvalým pobytom

Parkovací systém pripravuje mestská časť s firmou EEI, ktorá je najväčším správcom parkovacích systémov na Slovensku. Nový systém parkovania by mal začať platiť už od začiatku budúceho roka. „Uprednostníme rezidentov, ktorí majú trvalý pobyt v Petržalke, pred tými, ktorí trvalý pobyt v Petržalke nemajú,“ tvrdí prednosta petržalského miestneho úradu Miroslav Štefánik.


Čítajte viac: 

Petržalka vytláča cezpoľných

Rezidenčnú kartičku si môže kúpiť každý Petržalčan


Tí, ktorí trvalý pobyt v Petržalke nemajú, si budú môcť zaobstarať abonentskú kartu. Tá by mala stáť niekoľkonásobne viac ako rezidentská. Presné sumy určia až miestni poslanci na septembrovom zasadaní. Ďalšou možnosťou pre vodičov bez kariet je zaparkovať na bezplatných vyhradených miestach. Avšak bude ich málo – v každej lokalite mestská časť vyčlení od 5 do 20 percent takýchto miest. To, že ich je málo, priznáva aj Štefánik. Ideál by sa pohyboval okolo 30 – 40 percent.

Obavy z návštev

„Ide o nedomyslené riešenie, ktoré neprihliada na krátkodobé návštevy,“ myslí si dopravný expert Jozef Drahovský. Zámerom nového parkovacieho systému je podľa neho zarobenie peňazí, a nie riešenie hlavného problému s parkovaním. Ak mi prídu na víkend na návštevu ľudia na dvoch autách, tak vlastne nebudú mať šancu reálne zaparkovať, keďže voľné parkovacie miesta budú tvoriť minimálne percento a budú stále plné, obáva sa majiteľ petržalského bytu Miloš Vavrek.