08.09.2017, 00:00

Začal sa boj o poistencov. Všeobecná tvrdí, že dáva viac

VšZP tvrdí, že k zmene poistenia ľudí motivuje marketing a mýty, nie spoľahlivá starostlivosť.

Pacient, nemocnica
Zdroj: Peter Mayer

Slováci majú do konca septembra možnosť zmeniť svoju zdravotnú poisťovňu, v ktorej budú prihlásení celý ďalší rok. Všeobecná zdravotná poisťovňa sa ohrádza, že klientov si chce udržať číslami a faktami. Upozorňuje, že práve ona zaplatí ročne spomedzi poisťovní na jedného pacienta najviac, v roku 2016 išlo priemerne o sumu 925 eur. Ostatné poisťovne sa k jej vyjadreniu postavili kriticky, tvrdia, že na pacientov jej prispievajú cez takzvaný systém solidarity.


Neplytvajú peniazmi
VšZP uvádza, že napriek zadlženosti a plneniu ozdravného plánu odmieta šetrenie na klientoch. Okrem toho, že sú v našej najväčšej poisťovni prihlásené približne dve tretiny Slovákov, štatistiky ukazujú, že platí v priemere na jedného poistenca najviac. „Pre VšZP nie je poistenec číslom,“ vyjadril sa predseda predstavenstva a generálny riaditeľ poisťovne Miroslav Kočan. Odvolával sa pri tom na oficiálne údaje z Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou a z verejne dostupných účtovných závierok. Práve tými chcela poisťovňa dokázať, že informácie o zastaranosti a zlom hospodárení sú mýty. Úrad sa k problematike odmietol vyjadriť. „Úrad dohliada nad povinnosťami zdravotných poisťovní. Neprináleží mu vyjadrovať sa k

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.