08.09.2017, 00:00

Začal sa boj o poistencov. Všeobecná tvrdí, že dáva viac

VšZP tvrdí, že k zmene poistenia ľudí motivuje marketing a mýty, nie spoľahlivá starostlivosť.

Pacient, nemocnica
Zdroj: Peter Mayer

Slováci majú do konca septembra možnosť zmeniť svoju zdravotnú poisťovňu, v ktorej budú prihlásení celý ďalší rok. Všeobecná zdravotná poisťovňa sa ohrádza, že klientov si chce udržať číslami a faktami. Upozorňuje, že práve ona zaplatí ročne spomedzi poisťovní na jedného pacienta najviac, v roku 2016 išlo priemerne o sumu 925 eur. Ostatné poisťovne sa k jej vyjadreniu postavili kriticky, tvrdia, že na pacientov jej prispievajú cez takzvaný systém solidarity.


Neplytvajú peniazmi
VšZP uvádza, že napriek zadlženosti a plneniu ozdravného plánu odmieta šetrenie na klientoch. Okrem toho, že sú v našej najväčšej poisťovni prihlásené približne dve tretiny Slovákov, štatistiky ukazujú, že platí v priemere na jedného poistenca najviac. „Pre VšZP nie je poistenec číslom,“ vyjadril sa predseda predstavenstva a generálny riaditeľ poisťovne Miroslav Kočan. Odvolával sa pri tom na oficiálne údaje z Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou a z verejne dostupných účtovných závierok. Práve tými chcela poisťovňa dokázať, že informácie o zastaranosti a zlom hospodárení sú mýty. Úrad sa k problematike odmietol vyjadriť. „Úrad dohliada nad povinnosťami zdravotných poisťovní. Neprináleží mu vyja

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.