16.10.2014, 00:05

Slováci, ktorí vám vytvoria skvelý životopis. A chce ich aj svet

Kickresume je služba, ktorá vám vytvorí životopis a vy si ho stiahnete vo formáte PDF.

Predstavenie projektu

Životopis ľahko a rýchlo
So životopismi je vždy problém. Na internete je kopa návodov a šablón, ale všetky sú rovnako zlé – je tam príliš veľa textu, sú príliš farebné a podobne. „Dobre sformátovaný životopis pritom môže zvýšiť vaše šance na trhu práce až o 60 percent,“ začína prezentáciu Peter Ďuriš. Jeho startup sa tak podujal na úlohu, na ktorej si už mnohí vylámali zuby. Na tvorbu šablón životopisu. Podľa Ďuriša má však projekt Kickresume zásadnú výhodu. Nemáte čo pokaziť. „Ak importujete dáta zo siete LinkedIn, životopis máte hotový za minútu,“ dodáva. Navyše, kým konkurencia sa orientuje na online profily, ťažiskom Kickresume sú papierové tlačené životopisy. Svoju konkurenčnú výhodu dokazuje aj číslami. Doteraz vzniklo na stránkach Kickresume takmer 150-tisíc kusov životopisov, pričom toto číslo stále rastie. Každý mesiac aj o 20 percent. „Myslím si, že je to dobrý výsledok vzhľadom na to, že do marketingu sme doteraz neinvestovali takmer nič,“ hovorí startupista. Nie je to tak celkom pravda, na stránke sa uvádza, že na podporu predaja už minuli 19 eur.

Jedným z problémov Kickresume je to, že si na seba vypočuli množstvo protichodných názorov a rád do podnikania. Od našej poroty tak očakávajú, že dostanú inšpiráciu a akýsi návod na to, kam sa vydať ďalej.

Otázky a odpovede

Kde chcete vziať peniaze?
„Zaujímalo by ma, aké máte tržby. Pretože ľahko sa rastie, ak ste zadarmo,“ začína s otázkami Michal Matys. A zdá sa, že naráža na prvú komplikáciu. Kickresume už má skúsenosti aj s platenou prevádzkou, ale podľa Ďuriša to nebol žiadny veľký úspech. „Testovali sme platené funkcie, ako Cover letter, nový dizajn a nejaké iné prémiové funkcie v inkubátore v Taliansku. Na platenú verziu prešli asi dve percentá ľudí,“ vysvetľuje startupista. Prémiový účet bol k dispozícii za jednorazový poplatok tri doláre. Narazili však na veľa chýb, preto je Kickresume zadarmo do chvíle, kým sa neprepíše do iného programovacieho jazyka. „Veľmi chválim váš web, myslím si, že je naozaj špičkový,“ pokračuje Michal Král z Pricemanie. „Vaša služba je veľmi jednoduchá, ale aj ľahko skopírovateľná. Neuvažovali ste o spojení s nejakou väčšou službou, ako je napríklad Profesia?“ Peter Ďuriš priznáva, že túto možnosť zvažovali a dokonca aj testovali. „Napokon sme sa na základe rád od personalistov a investorov v inkubátore rozhodli, že to udržíme v jednoduchej rovine a zameriame sa na jeden produkt, kvôli ktorému nás ľudia vyhľadávajú a vracajú sa,“ prekvapí porotu Ďuriš. Väčšina startupov totiž uvažuje o toľkých funkciách, až sa v tom stratia a robia desať vecí a ani jednu poriadne. „Pomaličky však smerujeme k tomu, že necháme bezplatnú verziu pre tých, ktorí prácu hľadajú a dáta o nich môžeme ďalej predávať firemným klientom. Chceme to však robiť poriadne, aj keď svojím tempom,“ dodá Ďuriš.

Michala Matysa zaujíma aj geografické zloženie stiahnutí. A startupista opäť prekvapí odpoveďou. Okrem Slovenska a Česka má totiž Kickresume pomerne veľa klientov z USA, Indie či dokonca Egypta. „Boli sme spomínaní v mnohých magazínoch, odtiaľ sa o nás dozvedeli,“ vysvetľuje.

Hodnotenie

Spoplatnite vašich klientov
Martin Krupa, ktorý stál pri zrode populárneho slovenského portálu profesia.sk a doteraz iba potichu sledoval prezentáciu, je z Ďurišových čísel ohromený. „Pokiaľ viem, profesia.sk má asi 50-tisíc aktívnych životopisov. Vy každý mesiac získate 17-tisíc. Máte obrovské množstvo dát a nejde mi do hlavy, prečo vás investori odhovorili od toho, aby ste spolupracovali povedzme s personálkami,“ čuduje sa Krupa. Dozvedá sa, že je to kvôli konkurencii. „Na trhu je pomerne veľa služieb, ktoré takto pracujú. Zajtra môže niekto naliať milióny do podobného startupu a my sme skončili,“ argumentuje. „Podľa mňa je toto cesta, ako zarobiť. Ak budete mať kvalitné životopisy v mnohých krajinách, firma z oblasti online recruitmentu, s ktorou sa spojíte, môže na vás vyrásť. A aj vám za to dobre zaplatiť,“ myslí si Krupa.

Michal Matys má však opačný názor. „Podľa mňa má zmysel aj orientácia na klientov, nie iba na B2B. Najmä preto, lebo sám si často prechádzam životopisy a ich úroveň v Česku a na Slovensku je mizerná. Tie vaše dizajny sú krásne. A myslím si, že človek bude ochotný zaplatiť si tie tri doláre či eurá za to, aby mal naozaj krásne CV,“ hovorí investor. Michal Král zase oponuje. „Ak sa zameriate na biznis klientov, zarobíte a bude vás to motivovať. A predpokladám, že lepšia motivácia ľudí vrátiť sa k vám bude fakt, že si niekto cez vás aj reálne prácu našiel,“ dodal investor. Nakoniec spor rozsekne Martin Krupa. „Keď sme zakladali Profesiu, tiež sme skúšali spoplatniť najprv jedných, potom druhých, potom nikoho. Takže treba vyskúšať všetky možnosti, kým zistíte, ktorá cesta je pre vás tá pravá.“ Jozef Šovčík doteraz takmer nič nepovedal, no nakoniec prekvapil aj on. „Vôbec ich nepočúvaj,“ povedal, načo sa Ďuriš posťažoval, že toto je presne situácia, do ktorej sa Peter Ďuriš nechcel dostať. „Presne toto sme si vypočuli aj v inkubátore. Jedni hovorili, aby sme sa orientovali na klientov, ďalší že na biznis,“ hovorí startupista. „Netvrdím, aby ste nešli do iných funkcií, B2B a podobne. Možno neskôr. Teraz sa zamerajte na to, čo robíte teraz, pretože to robíte dobre,“ pokračuje Šovčík a prichádza so zaujímavým nápadom. „Sústreďte sa teraz na rast. A možno sa B2C alebo B2B dostane k vám samo a bude to pre vás úspešný exit,“ hovorí investor. Je to jeho vlastná skúsenosť. Svoju firmu tiež úspešne predal. Peter Ďuriš tak nateraz odišiel bez investície.

Súvisiace články