29.06.2009, 00:00

Pre mladých je náš trh primalý

Mobilný marketing, finančné poradenstvo, odtlačky prstov, sublimačná tlač i ručná výroba odevov a bytových doplnkov. To sú druhy podnikania, ktoré sa presadili v súťaži Mladý inovatívny podnikateľ 2009.

Túžba rásť
Prihlásilo sa 57 súťažiacich, medzi nimi živnostníci, remeselníci, malé inovatívne firmy i veľké podniky, ktoré inovujú. Zvíťazili tí, ktorí uplatňujú kreativitu, inovatívnosť a nové postupy. A nechýba im chuť rozvíjať sa a expandovať. Napríklad finančná poradenská firma Salve Group, ktorá prerazila na Slovensku, v Rumunsku, Česku, Maďarsku a na Ukrajine, sa chce stať lídrom v tomto segmente v celej strednej Európe. "Žiadny Slovák nedokázal vytvoriť globálne úspešnú firmu," uvádza zakladateľ a prezident Salve Group Peter Krištofovič.

Spoločnosť Innovatrics, ktorá vytvára systém na rozpoznávanie odtlačkov prstov, sa rovnako chce zamerať na komerčnú expanziu, pretože podľa jej spoločníka Jána Luntera využíva svoj potenciál možno na jednu pätinu či jednu desatinu.
Živnostníčka Veronika Renčková by zas rada predávala svoje produkty cez vlastný internetový obchod. Keď začínala s ručnou výrobou rozličných odevov, doplnkov či pohľadníc, chcela realizovať svoje nápady a robiť to, čo mala rada -- maľovanie. "Problémom bolo vôbec začať podnikať a veriť vo svoj sen," hovorí Renčková. Dnes si skôr želá lepšie legislatívne podmienky na podnikanie a rozšírenie jej trhu viac do strednej Európy.

Mobilný marketing v budúcnosti
"Mobilný marketing sa iba prebúdza. Chceme expandovať, Slovensko je malý trh," tvrdí jeden z finalistov Mladého inovatívneho podnikateľa Jozef Metke, spoluzakladateľ firmy mSolutions. Prinášajú bluetooth kampane alebo kontextovú reklamu do wap stránok. Bluetooth marketing spočíva v tom, že sa do predajní inštalujú vysielače s dosahom približne stopäťdesiat metrov. "Vždy sa vyberie odkaz, ktorý sa bude zasielať. Posiela sa všetkým ľuďom, ktorí majú zapnutý bluetooth," vraví Metke.
Bluetooth marketing sa používa na podporu predaja, rozosielanie kupónov alebo bonusových bodov. "Ľudia sa mnohokrát boja, že sa im posiela nejaký spam. Nezistíme o nich nič okrem označenia telefónu a času, kedy to bolo odoslané. A vždy sa môžu rozhodnúť, či chcú tú správu prijať alebo nie."
Súťaž Mladý inovatívny podnikateľ sa na Slovensku konala už tretíkrát. Jej vyhlasovateľom je Junior Chamber International -- Slovakia. O toto ocenenie môžu súťažiť podnikatelia vo veku od 18 do 40 rokov.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.