StoryEditor

Zmenami názvu, loga či formátu sa firmy snažia čo najviac zvýšiť schopnosť konkurovať na trhu

13.01.2008, 23:00

Moskva bez dymu
Propagovať cigarety bude v Rusku čoskoro div že nie zločin. Mnohé reklamné agentúry to zrejme pocítia aj na príjmoch. Ruská metropola totiž minulý týždeň prijala uznesenie, na základe ktorého sa zakáže akýmkoľvek spôsobom propagovať tabak a tabakové výrobky. Krajina tým reaguje na silnejúci tlak verejnosti smerom k podpore boja proti fajčeniu. Predohrou k spusteniu tejto represnej mašinérie bolo schválenie návrhu zákona vo vláde, prostredníctvom ktorého krajina prijme Rámcový dohovor Svetovej zdravotníckej organizácie o kontrole tabaku. Úplný zákaz by tak v Rusku mohol platiť približne do piatich rokov.
Na miestnom trhu s cigaretami dominujú svetové tabakové spoločnosti, ako napríklad americký koncern Altria - prostredníctvom svojej divízie Philip Morris, ďalej British American Tobacco, Japan Tobacco a Imperial Tobacco. V tomto hone na fajčiarov je pozoruhodný fakt, že Rusko je najväčším európskym trhom s cigaretami, a teda aj významnou oblasťou tvorby zisku pre tabakové spoločnosti. Tie sa dlhodobo snažia dobyť i susedný čínsky trh, ktorý je vôbec najväčší na svete.
Rusko sa vo výške ročných tržieb z predaja cigariet a tabakových výrobkov nachádza za Čínou a USA. Štvrtým najväčším trhom je Japonsko.

Xerox s novým logom
Americká spoločnosť Xerox sa rozhodla po štrnástich rokoch zmeniť logo. Dôvodom sú samotní spotrebitelia, ktorí si firmu spájajú najmä s kopírovacími prístrojmi. Tie však už dávno nie sú jej hlavnou oblasťou podnikania. Nové logo je preto reakciou na doterajšie vnímanie značky. Grafická zmena stála spoločnosť niekoľko miliónov dolárov a experti na jeho finálnej podobe strávili viac ako 18 mesiacov. Informovala o tom spoločnosť prostredníctvom svetových médií.

Matsushita mení meno
Japonský elektronický koncern Matsushita Electric Industrial Co. si zmení meno na Panasonic Corp. Hoci to vyzerá ako silná káva -- zriecť sa mena svojho zakladateľa spoločnosť obhajuje tým, že si chce posilniť imidž na globálnom trhu, a to pod spoločným názvom.
Zmenu už schválila správna rada koncernu a do platnosti má vstúpiť o trištvrte roka. Ešte ju musia odobriť akcionári, ktorí sa zídu na valnom zhromaždení v júni. Tento krok podčiarkuje dôležitosť známosti značky v prostredí, kde sa stupňuje globálna hospodárska súťaž. Osacký koncern je totiž mimo Japonska oveľa známejší ako Panasonic, čo je jedna z jeho značiek.
Spoločnosť, ktorá vznikla v roku 1918, sa 31. marca 2010 rozlúči aj so svojou lokálnou značkou National, používanou pre bielu elektroniku. Koncern vo svojom vyhlásení uviedol, že jeho cieľom je "zjednotiť globálnu značku" pri zachovaní filozofie zakladateľa Konosuke Matsushitu.
Koncern okrem toho oznámil, že plánuje investovať 94 miliárd jenov, v prepočte 19,5 miliardy korún, do výstavby novej japonskej továrne na výrobu čipov. Závod by sa mal dostať do prevádzky v auguste 2009.

Z Domina efektu Eurodomino
Politicko-spoločenský týždenník Domino efekt od nového roka prestal vychádzať. Zmena súvisí s ukončením financovania periodika zo strany doterajšieho nakladateľa -- spoločnosti Bratislava Media House. Týždenník však napriek tomu úplne nezanikne. Nahradí ho totiž titul s názvom Eurodomino, pričom redakcia zostáva v nezmenenej podobe. Podľa šéfredaktorky Nory Gubkovej bude nový titul aj naďalej prinášať otvorený a kritický pohľad na veci verejné doma i v zahraničí.

Sarkozy okliešťuje reklamu
Francúzsky prezident Nicolas Sarkozy počas svojej novoročnej tlačovej konferencie navrhol, aby verejnoprávne televízie v krajine prestali vysielať reklamu. "Tieto stanice by sa mohli financovať zdanením reklamy súkromných staníc a daňou z nových médií ako internet a mobilné telefóny," vyhlásil prezident pred 450 novinármi zo 49 krajín.

Bebo lepší než Facebook
Internetový portál Bebo získal prestížne ocenenie za najlepšiu on-line sociálnu komunitu roka 2007. V tesnom závese skončil na druhom mieste webový projekt Facebook. O poradí jednotlivých sociálnych sietí rozhodla miera zabezpečenia a ochrana osobných údajov používateľov. Podľa porotcov časopisu Computing Which? je Bebo na tom v otázke bezpečnosti zo všetkých sledovaných sietí najlepšie.


Navrátilová komentátorkou tenisu
Špecializovanej televíznej stanici Tennis Channel sa podarilo potvrdiť už dlhší čas rozvirované chýry - s osemnásťnásobnou singlovou grandslamovou šampiónkou Martinou Navrátilovou uzavreli dohodu, na základe ktorej bude 51-ročná československá rodáčka hlavnou komentátorkou prenosov z tohtoročných podujatí
"veľkej štvorky" pre spomenutú televíziu.
Bývalá svetová jednotka v dvojhre i vo štvorhre Navrátilová si odkrútila premiéru pri mikrofóne na turnaji Roland Garros 2007 a už vtedy pre Tennis Channel. O rozhovory a reportáže zo zákulisia sa na Australian Open 2008 budú starať aj také veličiny bieleho športu, ako Leif Shiras, Justine Gimelstob či Rennae Stubbsová. Zo známych bývalých hráčok si reputáciu v tomto odvetví vybudovala najmä Mary Joe Fernándezová. Pre českú verziu Eurosportu pracuje Sandra Kleinová.

menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
23. apríl 2024 11:46