StoryEditor

Generácia Y zmenila aj vnímanie šperkov

18.12.2016, 23:00

Nastupujúca generácia Millennials mení svet od základov. Od predchádzajúcej generácie X sa líši v mnohých zásadných veciach, pričom najciteľnejší je rozdiel v spotrebiteľskom správaní. To na trhu výrazne zamiešalo karty a prinútilo prehodnotiť stratégie aj tie najväčšie korporácie.

Generácia Y, ako sa tiež Millennials označujú má aj výrazne rozdielny postoj k diamantovým šperkom, ktoré predstavujú súčasť ich životného štýlu. V roku 2015 minuli Millennials na podľa ťažobnej spoločnosti De Beers na ne až 25 miliárd dolárov. Žiadna iná generácia neminula na diamantové klenoty v priebehu jedného roka tak veľkú sumu peňazí. Podľa Alojza Ryšavého, klenotníka a majiteľa ALO diamonds, má generácia Y oveľa viac informácií o diamantoch a na rozdiel od starších generácií sa pýtajú aj na certifikáty.

Drahokamy sú čoraz lákavejšou  investíciou

Millennials si zároveň uvedomujú rastúcu hodnotu prírodných drahokamov. Aj preto v súčasnosti vnímajú spotrebitelia vo väčšej miere drahé šperky ako dlhodobú investíciu. Tento trend potvrdil aj prieskum ALO diamonds, ktorý sa venoval trendom v spotrebiteľskom správaní. Na otázku, či respondenti považujú investičné rodinné šperky s prírodným diamantom za vhodnú formu uchovania dlhodobých úspor odpovedalo viac než 72% opýtaných kladne.

Spotrebitelia chápu rozdiely vo veľkosti a kvalite

Prieskum sa snažil zistiť aj preferencie spotrebiteľov pri výbere šperku s drahým kameňom. Na otázku, či by pri nákupe šperku s diamantom uprednostňovali veľkosť alebo kvalitu kameňa, odpovedalo 86% respondentov, že by zvolili radšej menší diamant vyššej kvality. To dokazuje skutočnosť, že čoraz viac ľudí si uvedomuje, že veľkosť kameňa nie je jediným kritériom určujúcim jeho hodnotu.

Najžiadanejšie sú stále diamanty

V obľúbenosti rôznych drahých kameňov sa spotrebitelia prikláňajú k diamantom. Tie by kúpili až dvaja z troch opýtaných. Zvyšná tretina by si vyberala spomedzi farebných nerastov akými sú rubíny, zafíry, či smaragdy, ktorých popularita rýchlo rastie. "Vysokokvalitné rubíny mávajú často väčšiu hodnotu ako diamanty. Ceny rubínov vzrástli za ostatných päť rokov podľa ponúk dodávateľov zhruba o 120%," vysvetľuje Alojz Ryšavý, ktorý už 20 rokov obchoduje na burzách s drahými kameňmi.

Prírodné drahokamy sú žiadanejšie

Vzhľadom na rastúcu ponuku sa prieskum venoval aj postojom spotrebiteľov k syntetickým diamantom. Takmer polovica respondentov nikdy o umelo vyrábaných drahých kameňoch nepočula a hodnotné klenoty má neodmysliteľne spojené výhradne s prírodnými nerastmi, ktorých ponuka sa bude na trhu už len zmenšovať. Väčšina zákazníkov ALO diamonds preto kupuje kvalitné šperky s cieľom spoľahlivého a dlhodobého uchovania hodnoty.

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
18. apríl 2024 04:47