StoryEditor

Dachser prináša teplo do domovov v celej Európe

13.12.2016, 23:00

O tom, že do krajín strednej a východnej Európy prevádzajú západoeurópske spoločnosti svoje výrobné závody, sa hovorí už od 90. rokov. Nové milénium prinieslo ďalšie možnosti a dnes je celkom bežné, že výroba a obchodné sídlo firmy sú od seba vzdialené tisíce kilometrov. Tak je to aj v spoločnosti Aduro, ktorá vyrába svoje krbové kachle v Maďarsku a na Slovensku. Aby mohli štýlové ohníčky plápolať vo francúzskom Provensalsku, severskom Ostende aj v talianskom Neapole, o to sa stará poskytovateľ logistických služieb Dachser Slovakia, ktorý kachle Aduro vozí do všetkých kútov Európy už viac ako päť rokov.

Dánske konvekčné krbové kachle Aduro v sebe snúbia moderný škandinávsky dizajn, užívateľskú prívetivosť a prvotriednu kvalitu. Pochádzajú z dielne popredných dánskych dizajnérov Torbena Madsena a Caspera Storma, ktorí chceli vytvoriť moderné, účinné a ekologicky šetrné kachle za atraktívnu cenu. Výsledkom je sortiment štýlového radu kachlí, ktorý slávi úspechy v celej Európe.

Svoje výrobky vyrába Aduro vo Fiľakove a v maďarskom Makó, odkiaľ odchádzajú k svojim európskym zákazníkom. Predávajú sa v špecializovaných predajniach, ale predovšetkým v reťazcoch pre domácich majstrov a záhradkárov – v tzv. hobby marketoch. Patrí k nim napríklad Bauhaus, Hornbach alebo u nás menej známy Leroy Merlin či Max Bahr. Strategickým logistickým partnerom spoločnosti Aduro pre európsku distribúciu finálnych krbových kachlí je od roku 2011 Dachser Slovakia. Dánska firma si ho vybrala nielen kvôli vysokej kvalite služieb, ktoré poskytuje. Pri rozhodovaní hrali dôležitú úlohu dve skutočnosti – po prvé, na Slovensku v Lozorne je Eurohub slúžiaci celej skupine Dachser ako veľká platforma s ideálnym napojením na sieť Dachser a konsolidačnými kapacitami pre zásielky smerujúce ďalej na východ Európy. Po druhé, Dachser disponuje špeciálnym logistickým riešením pre zásielky do hobby marketov, tzv. DIY-Logistics. Dodávky do reťazcov pre domácich majstrov a záhradkárov totiž vyžadujú špecifický prístup.

Väčšinu sortimentu týchto reťazcov tvorí sezónny tovar, čo znamená, že predaje počas roka vykazujú jednu alebo dve sezónne špičky. Tak je to aj pri krbových kachliach, ktorých odbyt stúpa a klesá v závislosti na ročnom období. „V špičkách, napríklad na začiatku zimnej predajnej sezóny, čo je zhruba od augusta, máme v našom sklade od firmy Aduro až 1 500 paliet,“ hovorí Ing. Roman Stoličný, managing director a člen predstavenstva Dachser Slovakia, a vysvetľuje: „Množstvo tovaru na sklade sa počas roka mení tak, aby bolo možné zabezpečiť jeho dodanie v krátkej dobe a jeho doručenie v režime just-in-time."

Keby napríklad výrobky Aduro zaradil do svojej ponuky francúzsky reťazec hobby marketov, môže spoločnosť Dachser v krátkej dobe dodávať do Francúzska viac kachlí a dokáže zabezpečiť ich lokálnu distribúciu prostredníctvom svojej hustej siete pobočiek. Pokiaľ by nasledujúci rok tamojší dopyt klesol, je možné množstvo tovaru flexibilne presmerovať do iných krajín. Spoločnosť Dachser disponuje pevnými časovými oknami pre dodávky tovaru do všetkých 18 000 hobby marketov v Európe, a preto môže zabezpečiť dodávky na každodennej báze, takže nedochádza k omeškaniam, výpadkom dodávok a teda ani k prepadom obratu.

Výmenné nadstavby umožňujú flexibilné nastavenie druhého poschodia.

Európska logistika spoločnosti Dachser je založená na hustej sieti pobočiek, troch Eurohuboch a stovkách priamych liniek zbernej služby, ktoré ich navzájom spájajú. Prevažná väčšina prepráv zbernou službou je realizovaná vo výmenných nadstavbách – to sú dve za seba zapojené prepravné skrine, ktoré majú tú výhodu, že sú dvojposchodové a vďaka jednoduchej manipulácii môžu byť aj počas cesty jednoducho prepriahnuté. Stačí, aby sa na presne určenom bezpečnom mieste stretli dve súpravy s dvoma výmennými nadstavbami a tie si vzájomne vymenili.
Ako teda vyzerá „život“ takejto zásielky s krbovými kachľami do romantického, ale v zimnom období vďaka Atlantiku tiež pomerne chladného francúzskeho Bretónska?

Dachser Slovakia prevádzkuje pre Aduro v Lozorne sklad hotových výrobkov a podieľal sa aj na vývoji špeciálneho obalu pre krbové kachle. Tie sa dnes vozia v drevenom skelete – akejsi špeciálnej „drevenej klietke“ vyrobenej na mieru, ktorá je pomocou pások zabezpečená a zafixovaná na europaletu. Každá zásielka je potom v sklade opatrená etiketou s SSCC kódom, ktorý pre svojho zákazníka generuje priamo Dachser a ktorý obsahuje aj adresu príjemcu a objednávkový kód zákazníka. Okrem toho je zásielka opatrená radom bezpečnostných štítkov – nestohovať, krehké, neklopiť, pozor: ťažisko zásielky je vysoko – ktoré odkazujú na bezpečnosť pri manipulácii s citlivým tovarom. Takto pripravenú zásielku prevezme Eurohub. Priemerná veľkosť jednej zásielky sú 2 krbové kachle. Večernou linkou zbernej služby Dachser zásielku prepraví do nemeckého Eurohubu v Überherrne pri francúzsko-nemeckých hraniciach, ktorý je platformou pre zásielky do západnej Európy a s ktorým má Lozorno pravidelné denné spojenie. Odtiaľ sa na druhý deň vydá Aduro zásielka s ostatným tovarom určeným pre západné Francúzsko do pobočky Dachser Vannes. Tam dorazí skoro ráno na tretí pracovný deň svojej cesty a počas dopoludnia je dopravená priamo do hobby marketu vo francúzskom meste Queven, ktoré je vzdialené asi 60 kilometrov od pobočky a necelých 130 km od známeho bretónskeho prístavu Brest.

Od prijatia pokynu pre odoslanie zásielky teda uplynulo 96 hodín a zásielka prešla 1851 kilometrov. Na ceste sa vystriedalo 6 vodičov, ktorí si raz vymenili výmenné nadstavby uprostred cesty medzi Lozornom a Überherrnom a druhý krát medzi Überherrnom a Vannesom, aby cesta prebehla čo najrýchlejšie. Dodávka je potom realizovaná do presného dodacieho okná vo francúzskom hobby markete, ktoré má Dachser vopred dohodnuté pre zásielky svojich zákazníkov využívajúcich služby DIY-Logistics. Tu teda končí život jednej zásielky a začína život krbových kachlí, ktoré nedočkavo čakajú na svojho francúzskeho zákazníka. „Takýmto spôsobom doručíme len do Francúzska každý rok cez 6 000 kachlí Aduro,“ upresňuje Roman Stoličný.

O to, aby všetko išlo ako po masle, sa stará servisný tím Dachser Slovakia. Ale logistika Dachser, je založená na troch pilieroch – nielen na kvalitných ľuďoch s hlbokým know-how, ale aj na najmodernejšej technike a inteligentnom IT. „Bez IT si dnes už logistiku nedokážeme predstaviť,“ hovorí Roman Stoličný, a pokračuje: „Celý život zásielky, ako sme ho práve popísali, zanecháva v našom a zákazníkovom IT systéme dátovú stopu a vďaka našej on-line aplikácii eLogistics je ho možné sledovať doslova v reálnom čase.“

Spoločnosť Aduro je s Dachserom prepojená cez EDI, a tak idú objednávky na vyskladnenie tovaru a prepravu automaticky zo systému Aduro do WMS (skladového) systému Dachser, odkiaľ sa opäť cez EDI prevádzajú do Dachser TMS (prepravného systému). Zákazník si potom môže v eLogistics on-line dohľadať, kde sa jeho zásielka práve nachádza, dodací list dostane v elektronickej podobe po doručení zásielky a navyše má vstup do optického archívu. Od roku 2014 bola so spoločnosťou Aduro zavedená aj elektronická fakturácia. „Snažíme sa robiť ďalšie a ďalšie kroky k tzv. bezpapierovej logistike,“ vysvetľuje Roman Stoličný postupnú elektronizáciu dokumentov.

Väčšina tovaru odchádza k svojim európskym zákazníkom zbernou službou, ale v sezóne môžu byť aj dni, kedy sa vypravuje aj niekoľko kamiónov s kachľami denne, a to aj celovozovými prepravami (solo LKW).

„Pre spoločnosť Aduro poskytujeme celé široké spektrum logistických služieb – skladujeme, balíme hotové výrobky, etiketujeme, štítkujeme a zabezpečujeme pozemnú prepravu až na do regálov hobby marketov. Veríme, že naše služby zohrávajú podstatnú úlohu pre úspešnú prítomnosť výrobkov Aduro na zahraničných trhoch a že im naša logistika prináša žiadanú konkurenčnú výhodu,“ uzatvára Roman Stoličný.

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
26. apríl 2024 06:26