StoryEditor

5 dôvodov, prečo má zmysel mať svoj affiliate program

25.10.2016, 00:00
Affiliate bol dlho opomíňaný online marketingový kanál. No v posledných rokoch sa situácia mení už aj u nás, na Slovensku. Akú má dnes affiliate pozíciu v konkurencii PPC, SEO či RTB? Pre koho má zmysel začať sa tým vôbec zaoberá?

O čom je affiliate marketing?
Na internete si inzerenti nakupujú média na zobrazenia (CPM), kliknutia (PPC) alebo províznou formou (CPA, teda cost-per-action). Affiliate markreting sa zaoberá a riadi práve modelom CPA, kedy inzerent platí médiu len za reálne výsledky, ktoré donesie.

Pre koho je CPA kampaň vhodná?
Ideálna je pre e-commerce a retail segment. Teda klasické eshopy. Využitie nájde aj pri masovejších produktoch, ktoré sa uzatvárajú alebo dopytujú online. Napríklad finančné produkty či online hry.

Naopak, vhodná nie je pre inzerentov, ktorým prichádzajú konverzie z offline sveta. Teda sa nákupy realizujú v predajni alebo návštevník po príchode na web radšej telefonuje. Tak sa, žiaľ, konverzia nedá reálne odmerať a preto by kampaň nemala efektivitu, hlavne pre médium, ktoré by ju malo nasadené.

Dôvodom, prečo mať vlastnú CPA kampaň je, že partnerské médium dostáva a inzerent platí len províziu. Žiadne platby za zobrazenia alebo kliky. Zaujímajú vás len predaje. A to je hlavná výhoda - nemusíte plánovať, vyhodnocovať, riešiť cenu za klik či CPM. Ak vám niekto donesie 1000 návštevníkov a nikto nenakúpi, nezaplatíte ani cent.

Neplaťte za niečo, čo nepotrebujete. Potrebujete predávať a nie “mať reklamu”.

5 dôvodov, prečo má zmysel mať svoj affiliate program

1. PPC má obmedzený potenciál. Affiliate nie.
Pri pay-per-click kampani vo vyhľadávaní (čo zaujíma drvivú väčšinu inzerentov) máte pre svoj segment obmedzený počet ľudí, ktorí v danom čase vyhľadávajú vami ponúkané produkty. Potom sa cena za preklik uberá až k desiatkam centov. Ostáva už len dúfať a sledovať “či to vychádza”.

Pri affiliate nie je potrebné sledovať eCPC a ani sa báť vyčerpania potenciálu. Publisheri (majitelia webového priestoru) vám radi pošlú návštevnosť zo svojich webov. Stačí správne nastaviť provízie, systém a podmienky.

2. Affiliate kampaň zvyšuje konverzný pomer
Dnes väčšina ľudí pred nákupom “googli”. Hľadá referencie, recenzie. To je to, čo vám dá affiliate úplne zadarmo. Ak máte vlastnú značku, vzniknú o nej desiatky až stovky zmienok po rôznych weboch na základe použitia affiliate kampane. Už z logiky veci vyplýva, že publisheri budú písať o inzerentovi kladne, keďže mu pomáhajú predávať.

To pri PPC, CPM alebo RTB nedostanete. Zaplatíte za zobrazenie alebo klik. Žiadna pridaná hodnota sa nekoná.

3. Už aj na Slovensku sa médiá začínajú “obzerať” po affiliate kampaniach
Nie je to tu také, aké bývalo. Na Slovensku sa pohybuje cca 4000 publisherov a niekoľko stovák medzinárodných hráčov. Všetci sú pripravení využiť vašu kampaň. Najlepšie je zapojiť sa do niektorej affiliate siete a získať prístup k tisícom publisherov naraz. Čím lokálnejšia sieť, tým lepšie pozná publisherov a trh.

Už aj u nás sú médiá, ktoré vám vedia priniesť stovky konverzií mesačne. A zaplatíte len províziu z predaja. Nič viac, nič menej.

Výhodu vám dáva aj to, že máte riešenie pre všetkých, čo vám ponúkajú svoje reklamné služby. Stačí ich odkázať na CPA kampaň a nemusíte s nimi jednať o podmienkach a cenách.

4. Spustenie programu sa dá stihnúť za pár hodín a nie je potrebná špeciálna starostlivosť
Poznáte to aj z PPC kampaní. Buď to “necháte na agentúru”, alebo si to nastavíte sami. To isté platí aj pri affiliate kampani. Prvým riešením je spustenie vlastného affiliate programu. To trvá dlhšie, treba ho spravovať a sledovať. Tak ako pri PPC. No máte nad tým 100% kontrolu.

Druhým riešením je vstup do affiliate siete. Tam sa postarajú o nastavenie a aj chod kampane. Na rozdiel od klasickej správy PPC kampane neplatíte žiadne paušálne poplatky. Platíte len za to, čo potrebujete - čistú efektivitu. Tak to je aj u nás, v affiliate sieti Dognet.

5. Affiliate kampaň je stabilný zdroj konverzií
Získanie objemu z affiliate kampane nie je úplne jednoduché. Spustiť kampaň je jedna vec, ale získať publisherov druhá. Získavať ich môžete napríklad zaradením kampane do katalógu affiliate kampaní. Každopádne, keď už získate stabilnú základňu, môžete sa na to spoľahnúť.

Je to ako SEO vs. PPC. PPC je rýchle, ale drahé. SEO je pomalšie, ale stabilnejšie a dlhodobé. Samozrejme, ak si to nepokazíte nejakým nepremysleným krokom. To platí aj pri affiliate kampani. Nastavte ju správne a získate stabilný zdroj konverzií.

Pri affiliate vás neohrozí vysoká cena za klik a ani vypredaný priestor. Pokaziť si to môžete len sami.

Získajte konkurenčnú výhodu

Affiliate program má dnes málo eshopov, čo môže byť výhodné. Služby porovnávačov alebo PPC využíva každý. Spustením affiliate kampane získate strategickú výhodu. A koniec koncov, môžete ju mať úplne bezplatne a platiť len provízie. Čo viac by inzerent mohol chcieť?

Autor článku
Štefan Polgári
Managing Director
Lead Media

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
19. apríl 2024 13:12