StoryEditor

Kontroverzná kampaň prekvapila

17.10.2016, 00:00
Doposiaľ neznáma spoločnosť, ktorá pred nedávnom odštartovala v uliciach Bratislavy novú reklamnú kampaň už zverejnila svoje meno aj zámer. Verejnosť šokovala hneď dvakrát – najskôr mierne pikantnými bilbordmi a potom objasnením celej pointy kampane.

Bilbordy, ktoré v posledných dňoch zaplavili ulice Bratislavy, zamestnali myseľ nejedného okoloidúceho. Dôvodom je biblická dvojica Adam a Eva, ktorá odkazovala na pomerne pikantný claim „Ideme do trojky“.

Utieka sa všetka kreativita k sexu?
Mierne kontroverzná kampaň medzi spoločnosťou rozvírila vlnu otázok hlavne z dôvodu, že vizuál nemal uvedený žiaden názov spoločnosti. Reklama sa vďaka tomu rýchlo rozšírila aj po sociálnych sieťach, kam odfotografovaný bilbord zvedavci zavesili. Okrem rôznorodých názorov od „lacného braku“ po „tretí vysielací kanál RTVS“ odzneli v komentároch aj dohady, že ide o propagáciu nových biopotravín.  
Klbko otázok sa však rozuzlilo v momente zverejnenia mena spoločnosti a názvu projektu, ktorý sa objavil na ďalších nadväzujúcich bilbordoch. Nová reklamná kampaň patrí tretej fáze projektu NOBELOVA, ktorý realizuje developerská spoločnosť SITNO HOLDING Real Estate. Zámer tvorcov celej kampane bol v podstate jednoduchý a zároveň veľmi originálny.


Nie je „trojka“ ako „trojka“
Adam a Eva, držiaci sa za ruku, predstavujú mladý pár, ktorý sa chystá do svojho nového bytu na Nobelovej ulici. Všetci veriaci, ktorí zostali po vzhliadnutí kampane pobúrení, môžu byť teda pokojní. Claim „Ideme do trojky“ nereflektuje nič neslušné či vulgárne, práve naopak. „Trojka“ označuje tretiu fázu výstavby bytov developerského projektu Nobelova, z ktorého je aktuálne predaných 32% bytov. Podľa aktuálnych a verejne dostupných informácií sa od začiatku kalendárneho roka predalo v lokalite Bratislava III, kde NOBELOVA sídli, dohromady 947 bytových jednotiek, z ktorých 120 patrí práve Nobelovej.

Nové bilbordy kampane ukazujú mladého Adama a Evu už plne odetých, tentokrát do bežného mladíckeho oblečenia. Vnímavému pozorovateľovi preto teraz nemôže uniknúť, že drobné zelené listy, ktoré na prvotných vizuáloch zakrývali intímne partie Adama a Evi, až nápadne súvisia s logom Nobelova. Písmeno „N“ je totiž poskladané z rovnakých zelených listov, aké zahaľovali telá mladého páru. Zelené listy symbolizujú zeleň okolo projektu, ale hlavne zelený park práve za touto treťou fázou Nobelovej.  Ak sa teraz pozriete na druhý vizuál kampane, všimnete si, že kreslený raj nahradila vizualizácia nových bytov. Aj tu by sme mohli nájsť skrytý význam, ktorý tvorcovia do deja kampane umiestnili – bývanie v Nobelovej by mohlo byť ako bývať v raji. Či to tak skutočne bude je však otázne.

Byť kontroverzný sa kreatívcom nemusí vždy vyplatiť skrz riziko, že verejnosť kampaň nepochopí tak, ako by si to jej tvorcovia želali a príjmu ju negatívne. V tomto prípade sa však snúbila nekonvenčnosť s originalitou, ktorá nepochybne vytŕča nad záplavou plytkých a málo nápaditých reklám.

Viac info nájdete na www.nobelova.eu.

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
26. apríl 2024 04:41