StoryEditor

Trendy v Európe a balíková preprava na Slovensku

21.09.2016, 00:00
V súčasnosti tvorí internetovú populáciu, celosvetovo, niečo okolo 39% ľudí, z čoho len v Európe z nich takmer 35% nakupuje online. Za rok 2015 tak viac ako 240 miliónov Európanov nakúpilo tovar z e-shopov za viac ako 170 biliónov EUR.

Ak ste internetovým predajcom, váš trh nie je len Slovensko, ale prinajmenšom Európa alebo aj celý svet. To, čo vás delí medzi zákazníkom napríklad v Španielsku je len rýchla a spoľahlivá doprava.

Zákazníci e-shopov očakávajú lepšie služby ako v kamenných predajniach
„Ak by ste sa spýtali zákazníkov slovenských e-shopov, čo ich motivuje k nákupu, odpoveďou by bola logicky široká ponuka a cena. Keby ste im povedali, že ich nákup bude o 1 euro drahší, no vyzdvihnú si ho kedy a kde potrebujú, cena prestáva hrať prím,“ hovorí zo skúsenosti Andrej Hozlár, výkonný riaditeľ DHL Parcel Slovensko.

Práve inovácie v servise a službách hovoria o tom, či e-shop uspeje v online prostredí. Čoraz viac internetových predajcov tak okrem virtuálneho obchodu otvára kamenné prevádzky, kde si ich zákazníci môžu tovar vyskúšať, prípadne vymeniť za iný. Logistické služby zase vytvárajú dokonalú sieť, ktorá prepraví za krátky čas tovar k vám tam, kde to potrebujete a kedy to potrebujete. Jednou z takýchto služieb sú aj DHL ParcelShopy, ktoré rozširujú možnosti bežných obchodov. Kvetinárstvo vedľa vašej firmy, či novinový stánok na rohu ulice, kde bývate, tak môže slúžiť ako miesto, kde si po práci vyzdvihnete svoj nákup z e-shopu. V Nemecku napríklad nájdete už viac ako 20 000 ParcelShopov.

Ako sa zmení e-commerce svet?
DHL ParcelShopy, sieť výdajných a podajných miest pre doručovanie balíkov, určená tým, ktorí sa nechcú viazať na konkrétny čas doručenia, sa postupne udomácňujú aj na Slovensku. „V súčasnosti máme u nás 460 ParcelShopov, do konca roka 2016 plánujeme tento počet zvýšiť na 600,“ hovorí ďalej Andrej Hozlár z DHL Parcel Slovensko. „Na umiestnenie vhodných ParcelShopov používame analýzu výskytu ľudí v mestách, aby sme našli prienik lokalít, kde sa vyskytujú ľudia a chýba im takáto služba.“ Viac informácií môžete nájsť na: http://www.parcelshopy.sk/.

Vytvorením ParcelShopov sa očakáva, že vznikne ešte väčší dopyt po online nakupovaní, kde vzdialenosť zo skladu e-shopu ku konečnému zákazníkovi nebude robiť problém. Začne sa objednávať vo väčšom meradle tovar bežnej spotreby, pričom sa budú stále viac implementovať nové technológie, ktoré sa prepoja so smartfónmi, či inteligentnými spotrebičmi v domácnosti. Zavedením aj tohto trendu sa očakáva, že v roku 2018 celosvetovo viac ako 130 mil. ľudí nakúpi tovar v e-shopoch za viac ako 280 biliónov EUR.

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
08. máj 2024 20:49