1. Získajte prestíž prostredníctvom bratislavských sídiel firmy
Na Slovensku nemáte problém nájsť voľné kancelárske priestory, v ktorých by mohla sídliť vaša firma. Ale načo si prenajímať, respektíve kupovať priestory, ktoré aj tak v začiatkoch podnikania nevyužijete? Vynikajúcou príležitosťou pre podnikateľov, ktorí ešte len začínajú alebo sú zo zahraničia, sú práve virtuálne sídla firiem. Nachádzajú sa na prestížnych bratislavských adresách a výjdu vás podstatne lacnejšie ako prenájom kancelárskych priestorov.
2. Prezentujte sa na webe
Medzi slovenskými podnikateľmi sa nájdu takí, ktorí ešte neobjavili sily internetu a zanedbali prezentáciu svojej firmy na internete aj na sociálnych sieťach. Ak sa chcete stať úspešným podnikateľom, bude pre vás nevyhnutnosťou investovať do tvorby web stránky, do SEO optimalizácie a do reklamy na sociálnych sieťach.
3. Navštevujte kongresy
Úspešný podnikateľ musí mať dostatok informácii o podnikateľskom prostredí, aby vedel reagovať na prípadné komplikácie a aby vedel pohotovo nájsť riešenie, ktoré mu pomôže dostať sa z problémov. Ak ich nemá, je väčšia šanca, že ho konkurencia predbehne. Preto ak chcete byť informovaní o všetkom, čo sa v biznise deje, je dôležité prijímať pozvanie na kongresy alebo nejaký sám zorganizovať. Informujte sa preto včas o tom, kde sa kongresové hotely nachádzajú a prečítajte si recenzie o poskytovaných kongresových službách. Majte prehľad o všetkom, inak vám hrozí pád na samé dno.
4. Zeefektívnite skladovanie
Snažte sa zabezpečiť zefektívnenie skladových priestorov a dodávky ku konečnému spotrebiteľovi. Myslíte si, že klient, ktorý o vás vie, že tovar nedodávate v stanovených termínoch, si od vás niečo kúpi? Určite nie. Preto ak nemáte zabezpečené kvalitné skladové regály po celom sklade, mali by ste si nájsť firmu, ktorá vám ich predá, nakoľko riskovať bezpečnosť zamestnancov sa ani jednému podnikateľovi nikdy nevyplatilo. Skladové regály by mali byť dostupné, pevné a údržba by nemala byť náročná.
5. Buďte vždy ústretoví ku klientom
Nielen vy, ale aj zamestnanci, ktorí sú v priamom kontakte s klientom, by mali byť ústretoví ku klientom. V prípade, že nebudú, je viac než isté, že klient, ktorý u vás nakupoval, sa k vám nevráti a neodporučí vás svojim kamarátom. Vytvárajte si dobré meno. Keď treba, dohodnite si stretnutie s klientom. Naštartujte auto, skontrolujte funkčnosť elektromotora, skontrolujte nádrž a vyrazte priamo za klientom, ktorý bude vedieť, že máte o neho záujem.
(pr)