StoryEditor

Hľadáte nového človeka do online segmentu? Pripravte sa na ťažký boj!

22.08.2016, 14:00

Slovenské médiá, mediálne agentúry ako aj iné subjekty prepojené s online reklamou už dlhodobo narážajú na problém s nedostatkom pracovných síl. Spektrum pozícií, ktoré sa nedarí v online segmente obsadiť, je široké. Voľné stoličky čakajú na šikovných online plannerov, online obchodníkov, content manažérov, projektových manažérov online služieb a produktov, online redaktorov či web analytikov.  

Najväčšou výzvou sa ukazuje nájsť  správnych ľudí so skúsenosťami, tzv. seniorov. V súčasnosti tí najskúsenejší prechádzajú na riadiace pozície, prípadne segment online opustili, aby sa chopili výzvy v iných odvetviach.  Väčšina mediálnych agentúr, ako i médií priznáva, že nájsť nových spolupracovníkov je obtiažne aj v prípade juniorských pozícií. Absolventom vysokých škôl, ktorí sa hlásia na otvorené pozície, chýbajú mnohokrát základné vedomosti z online marketingu, akými sú základy ad-words reklamy vo vyhľadávačoch, display reklamy, možnosti reklamy na sociálnych sieťach, prípadne optimalizácia pre vyhľadávače SEO, ktorá je už však vnímaná ako nadstavba.

Príprava juniorov na základné zvládnutie úloh v novej pracovnej pozícii stojí firmu čas a zároveň nemalé peniaze. Proces ich vzdelávania nesú na svojich pleciach často tí najskúsenejší z firmy. Preto pre spoločnosti môže byť častokrát efektívnejším riešením zabezpečiť základnú úroveň znalostí nových ľudí externe, využitím vzdelávacích aktivít venujúcich sa danej problematike.  

Práve na túto potrebu pracovného trhu reaguje  IAB Slovakia a na jeseň v Bratislave po prvýkrát otvára kurz digitálneho marketingu Digital Master Course. Osem samostatných vzdelávacích modulov v štyroch dňoch vyučovania pod taktovkou skúsených odborníkov s dlhoročnou praxou z agentúrneho a mediálneho prostredia poskytne účastníkom vedomosti z celého slovenského online ekosystému od reklamných formátov, cez plánovanie až po vyhodnocovanie reklamných kampaní. Širokospektrálne zameranie kurzu umožní jeho absolventom porozumieť základným princípom i vzájomným prepojeniam v oblasti reklamy a plánovania. Vybrané moduly kurzu sú takisto vhodné pre ľudí zodpovedných za online marketing menších spoločností.

Kurz dáva zároveň výnimočnú príležitosť stretnúť sa naživo a offline s profesionálmi, ktorí sú väčšinu svojho pracovného života zastihnuteľní len online. Diskutovať s nimi, konfrontovať svoje skúsenosti a klásť im otázky v priamom prenose face-to-face budú mať možnosť všetci, ktorí sa kurzu zúčastnia.

Absolvovaním celého kurzu získa účastník cenné vedomosti a tiež certifikát IAB Slovakia, ktorý  sa môže stať i súčasťou vstupnej pečiatky do nového zamestnania.

Interactive Advertising Bureau Slovakia je záujmové združenie, ktorého členmi sú najväčší slovenskí vydavatelia, mediálne agentúry a ďalší významní hráči digital trhu. Jedným z cieľov združenia je napomôcť spoločnostiam pôsobiacim na slovenskom online trhu dovzdelávať svojich “najmladších” zamestnancov a zároveň uľahčiť výberové konanie v prípade obsadzovania nových pracovných pozícií.

(pr)

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
20. apríl 2024 02:36