Ak ste si niekedy pochutnali na treske v majonéze alebo ste si kúpili mrazené ryby či zeleninu, s veľkou pravdepodobnosťou ich vyrobila alebo distribuovala spoločnosť Ryba Žilina patriaca do skupiny PRETO. Tá je jedným z najväčších výrobcov a distribútorov rybacích a lahôdkových šalátov na Slovensku.
Pred rokom sa spoločnosť rozhodla presunúť časť svojho biznisu do cloudu. Pôvodne sa zamerali iba na premigrovanie z nevyhovujúceho e-mailového riešenia na nové, lepšie a bezpečnejšie. Starý e-mailový server už nestíhal spracovávať množstvo e-mailov a príloh, preto jeho výmena visela na vlásku.
Od e-mailu k pokročilej analytike
Očakávania boli jasné. Firma potrebovala stabilnú technológiu schopnú dynamicky sa prispôsobovať meniacemu sa počtu zamestnancov aj počtu spoločností v celej skupine. To znamená, že musela vedieť podľa potreby rýchlo pridávať alebo odoberať e-mailové kontá. Dôraz kládli aj na samotnú kapacitu úložného priestoru, ktorý by bezpečne a bez problémov pohltil tisíce e-mailov zamestnancov, vrátane všetkých príloh.
Aj keď pôvodným plánom firmy bolo len zmeniť systém e-mailov, dnes už zamestnanci môžu na svoju prácu používať viacero užitočných nástrojov balíka Office 365. Či už ide o zdieľané či osobné kalendáre, OneDrive, Skype, SharePoint či online verzie Wordu, PowerPointu a Excelu. Spoločnosť sa navyše v dohľadnej dobe pripravuje nasadiť aj Power BI, čo je sada podnikových analytických nástrojov na sledovanie a analyzovanie finančného stavu podniku.
„S odstupom času vnímam prechod do cloudu ako správne riešenie. Nám to prinieslo najmä benefit v podobe vysokej dostupnosti služieb a unifikácii použitých aplikácií bez ohľadu na zariadenie (notebook, tablet, mobilný telefón) či operačný systém. Neodmysliteľnou výhodou je aj dostatočný priestor na korešpondenciu a pracovné dokumenty pre každého zamestnanca,“ hovorí Kamil Hrbál, IT manager v Ryba Žilina.
V jednote je sila
Pozitívnym výsledkom migrácie bolo aj zjednotenie verzií používaných kancelárskych balíkov. A to najmä u zamestnancov, ktorí k dokumentom pristupujú len sporadicky a cez webové rozhranie. Práve vďaka širokej kompatibilite s rôznymi typmi zariadení umožňuje Office 365 pracovať na dokumentoch prakticky odkiaľkoľvek.
V neposlednom rade pocítili úľavu aj samotní správcovia IT, ktorí majú teraz k dispozícii prehľadnú a šikovnú administráciu. Vďaka kompletnému presunu technológií do vzdialeného datacentra úplne zmizla aj potreba riešiť prípadný havarijný stav a záložné scenáre v prípadne nedostupnosti služieb.
Ako to pri nasadzovaní nových technológií býva, niektorí technicky zdatní zamestnanci si zmeny osvojili veľmi rýchlo a začali ich používať prakticky okamžite. Ďalším pracovníkom trval prechod o čosi dlhšie a to aj vzhľadom k tomu, že Office 365 zohral v tomto prípade skôr podpornú úlohu a títo pracovníci ho používajú len zriedka. Všetci si však pochvaľujú dostupnosť svojich dát bez ohľadu na to, či práve sedia za počítačom alebo vo vlaku. Vďaka zdieľaniu dokumentov získali efektívny a rýchly nástroj pri spoločnom riešení úloh.
(pr)