StoryEditor

40% firiem do 10 rokov zanikne. Týka sa to i vás?

17.05.2016, 00:00

Výzvou dneška nie sú nové technológie, ale nároky novej generácie zákazníkov. Firmy, ktoré jej neprispôsobia svoje fungovanie, skončia.

Návodom na prežitie je vyťažiť z digitálnej éry maximum a priniesť zákazníkom výnimočný zážitok. Ako na to? Príkladov je mnoho. Niekedy stačí len odstrániť jedno políčko v online formulári, aby sa aj viac než stopercentne zvýšil profit firmy. Funkčný responzívny web môže tiež zvýšiť počet platiacich zákazníkov niekoľkonásobne. Príkladom je tiež služba Uber, ktorá posunula využitie mobilnej technológie úplne novým smerom, či bankový účet Number26, kde za všetko hovorí spätná väzba zákazníka: „Jednoducho to milujem. Takto by sa malo robiť bankovníctvo!“ Zo slovenského trhu môže byť inšpiráciou napr. využitie biometrického podpisu u najväčšieho telekomunikačného operátora. Priniesol nielen zníženie nákladov – vďaka úspore 40 ton papiera, ale tiež zlepšenie servisu pre zákazníka. Ďalšie inšpiratívne príklady, ale aj konkrétne tipy, ako inovácie preniesť do vlastnej praxe, spoznáte na konferencii DATALAN IT FORUM 2016, na ktorej sa už o pár dní zídu slovenskí aj zahraniční experti v oblasti zlepšovania customer experience.

Bez spokojného zákazníka neprežijete
Podľa prieskumov spoločnosti Forrester až 7 z 10 biznis lídrov považuje práve customer experience za kritický moment v ich snahe uspieť na trhu. Konkrétne tipy, ako zlepšiť užívateľskú skúsenosť napr. pre návštevníkov vášho webu, prezradí na DATALAN IT FORUM 2016 dekanka Fakulty informatiky a informačných technológií STU prof. Mária Bieliková. Bude jednou z tridsiatich spíkrov, ktorí počas siedmich hodín prinesú hosťom konferencie množstvo praktických príkladov a užitočných nápadov. „Svet IT sa už neorientuje len na potreby koncového zákazníka, ale na jeho výborný zážitok a príjemný pocit pri používaní informačných systémov. To predstavuje veľkú výzvu nielen pre IT branžu, ale predovšetkým pre firmy,“ zdôraznil technologický líder DATALANu Michal Klačan, ktorý stojí za viacerými unikátnymi softvérovými projektmi. Spoločne musíme pochopiť životy zákazníkov, vnímať zmeny prichádzajúce s novou mladou generáciou užívateľov, a nájsť spôsob, ako ich osloviť, zaujať a uspokojiť ich čoraz vyššie nároky.“

Adaptácia na zmeny totiž nie je možnosť - je to podmienka prežitia. Hlavnými témami konferencie DATALAN IT FORUM 2016 sú preto globálne výzvy oblastí „Data, Connection & Connectivity.“ Hostia konferencie sa dozvedia, ako spracovať veľké množstvo dát z rôznych zdrojov, od senzoriky, cez prepis hlasu až po rozpoznávanie tvárí a emócií. Predstavené budú aj inteligentné technológie pre lepší predaj služieb a moderné zákaznícke centrá. Internet vecí sa zas ukáže v podobe každodenných služieb pre ľudí, ale aj netradičných nápadov, ktoré v praxi výborne zafungovali. Podľa zistení renomovaného marketéra a angel investora Petra Shankmana, až 88% firiem verí, že zákazníkom poskytujú “excelentné” služby a zážitok. Nanešťastie, len 8% ich zákazníkov si myslí to isté. Svojimi skúsenosťami to potvrdzuje aj Marian Timoracký, uznávaný slovenský konzultant v oblasti zákazníckych služieb, ktorý na DATALAN IT FORUM príde s konkrétnymi tipmi, ako nestratiť zákazníka 21. storočia.

Internet vecí bude čoskoro aj vašou realitou
Aj keď sa odhady odlišujú – podľa Gartnera bude v roku 2020 bude v sieti 26 mld zariadení, Cisco hovorí o 50-tich, Intel o 200 a IDC dokonca o 212 miliardách zariadení, isté je jedno. Bude sa to týkať aj vás. A ide o výzvu, ktorú firmy musia riešiť už dnes. Na Slovensku sa v súčasnosti rozbiehajú prvé siete, ktoré budú slúžiť na dátový prenos zapojených zariadení a ako konkrétne využiť fenomén IoT už teraz priamo v praxi zaujíma podľa nášho prieskumu medzi účastníkmi konferencie DATALAN IT FORUM viac než 46% predstaviteľov slovenských firiem.
Cieľom IoT je zjednodušenie života, komfort pri využívaní služieb a najmä ich personalizácia, v duchu hesla Služby kvalitne, rýchlo a adresne. Uplatnenie nájde všade – od výroby a energetiky, cez zdravotníctvo, či školstvo, až po obchod a každodenné procesy, nielen vo firmách, ale predovšetkým v našich životoch. S inšpiráciou, ako môže pomôcť internet vecí v praxi, príde na konferenciu Csaba Árendáš zo Smart Vineyard. Dozviete sa, ako dokážu senzory umiestnené vo vinohrade merať vlhkosť vzduchu, kondíciu pôdy či stav listov, a ako na základe získaných údajov pomáhajú vinárom reagovať na hrozby, napríklad riziko vzniku nákazy viniča.

Personalizácia vás zaujíma, ale neviete ako na to?
Napriek tomu, že personalizácia je kritériom, ktoré bude v budúcnosti rozhodovať o vašom úspechu, v praxi sa jej potenciál stále nevyužíva. Podľa nedávneho prieskumu až 40% firiem z Fortune 500 nebude do desiatich rokov existovať, ak svoj model fungovania neprispôsobia novej generácii zákazníkov. Ako teda v bežnej praxi jednoducho a najmä bez veľkých investícií „napasovať“ služby presne na potreby a očakávania rôznych typov zákazníkov?
Zaujímavé riešenie predstaví napr. Róbert Šimek z DATALANu. Firemný vyhľadávač, ktorý rozumie reči a významu slov, sám sa učí a zdokonaľuje vo vyhľadávaní, dokáže prinášať relevantnejšie výsledky oveľa rýchlejšie a použiteľný je pre široké spektrum segmentov od predaja, servisu až po vzdelávanie a verejnú správu. Jeho kolega Dalibor Šlosár zase ukáže, ako sa dá vybaviť havarijné poistenie do dvoch minút, a že na to stačí jeden mobil a dve fotografie. Andrej Dobák z DATALANu zase predstaví Sandman – smart nástroj na princípe umelej inteligencie, ktorý dokáže prečítať a spracovať dáta z rôznych zdrojov, a prepojiť ich s inými internými registrami aj verejnými databázami, vďaka čomu môžete osloviť zákazníka len s takou ponukou, ktorá je pre neho relevantná.

Mária Virčíková a Tomáš Tiefenbach z Lurity prinesú ukážku inteligentných technológií, ktoré z výkladu obchodu rozpoznajú postavu, konfekčnú veľkosť či vek okoloidúcich a odporučia im tovar na mieru. Sú dokonca citlivé na emocionálne stavy ľudí, a tak vedia odhadnúť, či sa zákazníkom prezentovaný produkt páči.

Ťahákom však určite bude aj možnosť vyhrať moderný elektromobil Tesla Model S na celý víkend. Hostí určite zaujme aj charizmatický Stijn Otten, ktorý sa k hosťom pripojí priamo zo európskeho sídla Tesly. Zoznámi ich nielen s možnosťami nových vyvíjaných elektromobilov, ale ako expert zodpovedný za globálne inovácie v oblasti mobility prezradí, ako natrvalo zmeniť fungovanie firiem a ich služieb v prospech moderných zákazníkov.

Desiatky skúsených odborníkov, stovky tipov, postrehov, faktov, príkladov z praxe, živých ukážok ako aj trendov súčasnosti a vízií blízkej budúcnosti, a celý deň plný príležitostí získať neoceniteľné know-how a možností konzultovať s kolegami z vašej branže, to všetko je dôvodom, prečo by ste nemali 26. mája na konferencii DATALAN IT FORUM 2016 v Bratislave chýbať.

Využite jedinečnú príležitosť a príďte sa inšpirovať na najväčšie stretnutie IT a biznis komunity.
Účasť je bezplatná. Pre viac informácií o programe a registráciu kliknite na www.datalanitforum.sk

menuLevel = 1, menuRoute = pr-clanky, menuAlias = pr-clanky, menuRouteLevel0 = pr-clanky, homepage = false
19. apríl 2024 23:01