Nižšie poplatky lákajú Slovákov do iných bánk

Takmer polovica Slovákov si zriadila v roku 2013 produkt v inej banke

Prieskum spoločnosti Ernst&Young, zameraný na retailových klientov bankového sektora, skúmal dôveru Slovákov voči bankám. Aj keď v Európe patríme medzi národy s najvyššou dôverou voči bankovým inštitúciám a radíme sa tak na tretie miesto hneď za Švajčiarsko a Nórsko, popri svojej banke si mnohokrát zadovážime účet, či požiadame o úver aj inde.

Poplatky berieme vážne

Z prieskumu taktiež vyplynulo, ktoré faktory pôsobia na klientov bánk negatívne. Slováci najčastejšie uvádzali vysoký zisk bánk z poplatkov, vysokú úrokovú mieru a nepriaznivé podmienky na debetných produktoch. 35 % opýtaných uviedlo, že nižšie poplatky a lepšie sadzby sú pre nich jedným z dôvodov, aby si zriadili produkt v inej, než svojej primárnej banke. 69 % Slovákov dnes využíva služby viac ako jednej banky. Banky si túto skutočnosť uvedomujú a tak aj v súčasnosti máme možnosť vidieť, že boj o klientov silnie. Niektoré z nich preto svoje poplatky znižujú alebo rušia úplne. „V Zuno sa snažíme eliminovať bankové poplatky, na ktoré sú klienti v iných bankách zvyknutí. Aktívnych klientov napríklad odmeňujeme účtom zadarmo,“ hovorí Lenka Hritzová, šéfka produktového manažmentu a CRM online banky.

Oceňujeme aj služby

Pre 32 % Slovákov je jedným z kritérií pri výbere inej banky aj úroveň poskytovaných služieb. V súčasnosti klienti oceňujú aj rýchlosť a pohotovosť reakcie a tiež všetko, čo im komunikáciu s bankou uľahčí. Klasické bankové produkty ako je pôžička či účet, je preto dnes možné zriadiť si aj online. „Pôžička v Zuno je pre našich zákazníkov komfortná nielen v tom, že je úplne bez poplatkov, bez ručiteľa a bez nutnosti udávať účel pôžičky, ale navyše je možné vybaviť ju cez internet. Naši klienti sa tak vôbec nemusia zdržiavať chodením na pobočky, dodáva na záver Hritzová.

(pr)

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.