11.03.2016, 00:00

BMW: Sto rokov s nohou na plyne

Začali vo vzduchu, najväčší úspech však majú na cestách. Jedna z najznámejších značiek luxusných automobilov BMW v týchto dňoch oslavuje sto rokov od svojho vzniku. Jej cestu na vrchol priemyslu sprevádzalo mnoho problémov a prešľapov, ale i úspechov. Nemecký výrobca sa už niekoľko rokov za sebou teší z rekordných predajov.
Pri príležitosti stého výročia sa však aj do budúcnosti pozerá s jasnou víziou. Modernizovať a inovovať.

Tesný súboj
Práve modernizácia je totiž v súčasnosti to, čo BMW potrebuje najviac. „Značka je stále jednotkou, pokiaľ ide o objem predaných luxusných áut. Na päty mu však šliape Mercedes, ktorý slávi jeden predajný úspech za druhým vďaka omladeniu produktového portfólia,“ hovorí Jiří Šimara, analytik spoločnosti Cyrrus. BMW je podľa neho len na začiatku fázy modelovej ofenzívy. „Do roku 2018 by automobilka mala podľa plánov omladiť až 70 percent modelov, čo by malo konkurenčný náskok vymazať.“
Konkurent Mercedes-Benz si však výročie svojho protivníka užíva. Počas osláv storočnice Mercedes pozýva všetkých pracovníkov BMW na prehliadku jeho histórie. Mercedes-Benz je o 30 rokov starší, vstup do múzea v Stuttgarte, majú, samozrejme, zadarmo. V nemeckých médiách si dokonca zaplatili reklamu s textom: „Ďakujeme BMW za sto rokov konkurencie. Tých predchádzajúcich tridsať bola nuda.“
Nečakaní konkurenti
Do cesty sa však BMW stavajú i nové prekážky. Inovácie v oblasti autonómnych áut a pokrokových technológií naháňajú do automobilového biznisu nových hráčov. Všetky automobilky chcú do rozvoja tejto technológie masívne investovať. Vedia, že ide o budúcnosť, na ktorú

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.