04.03.2016, 00:00

Volkswagen bojuje o reputáciu v USA. Zbraňou majú byť SUV

Od aféry automobilky Volkswagen už ubehlo takmer pol roka, no snaha o nápravu povesti stále pokračuje. Škandál s emisiami dieselových motorov, prezývaný „dieselgate“, prepukol v polovici vlaňajšieho septembra v Spojených štátoch a zasiahol všetky významné trhy i ďalšie automobilky. Najsilnejší vplyv na predaj však spoločnosť cíti práve v USA. Predaj a s ním i tržby klesajú, no Volkswagen chce zabojovať novou zbraňou. Až polovica predaných áut v Spojených štátoch patrí do kategórie SUV, nemecká automobilka má preto v pláne predstaviť v nasledujúcich rokoch až šesť nových modelov, ktoré by mali nalákať amerických kupcov.

„Automobilka sa pokúša zlepšiť si svoje renomé, ako môže. Začala priznaním chyby a výmenou vedenia. Napraviť si poškodenú povesť však bude dlhší proces,“ konštatuje Lukáš Lóci, analytik spoločnosti Capital Markets.

Americká tragédia
Škandál ovplyvnil v USA nielen predaje, ale aj celkový podiel Volkswagenu na americkom trhu. Ten sa medziročne znížil z 2,1 na 1,7 percenta. „Dôsledky kauzy emisií sú v Spojených štátoch oveľa výraznejšie než v iných častiach sveta,“ vysvetľuje Jiří Šimara, analytik spoločnosti Cyrrus. Výro

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.