StoryEditor

Hyundai chce zvýšiť predaj áut o 20 percent

02.01.2008, 23:00
Autor:
ČTKČTK

Juhokórejská automobilka Hyundai Motor chce v tomto roku predať 3,11 milióna áut, čo by oproti minulému roku znamenalo rast o 19,6 percenta. Pomôcť by jej malo rozšírenie výrobných kapacít v zahraničí, manažment sa však chce zamerať aj na účinnejší marketing. Celkové tržby sa tak tento rok môžu vyšplhať až na 46 biliónov wonov (asi 1,12 bilióna Sk), čo by znamenalo rast o 12,2 percenta. "Musíme zvýšiť predajné a marketingové úsilie, aby sme sa dostali bližšie k zákazníkovi, podporili značku a zlepšili ziskovosť," povedal zamestnancom šéf automobilky Čong Mong-ku.
Akciový trh na plány vedenia však práve najlepšie nezareagoval. Kurz akcií Hyundai Motor klesol o viac než dve percentá. Podľa analytikov je plán firmy príliš ambiciózny a nebude ľahké ho splniť. Príčinou je slabší odbyt v USA pre hypotekárnu krízu.
Hyundai za minulý rok predal vo svete 2,6 milióna áut, čo znamená medziročný rast o 4,1 percenta. Spolu s dcérskou firmou Kia Motors je teraz skupina Hyundai Motor šiestym najväčším výrobcom automobilov na svete. Vedenie by však chcelo do roku 2010 dostať firmu na piate miesto.
Oba podniky, teda Hyundai Motor aj Kia Motors, zvyšujú výrobu a predaj na zahraničných trhoch. Hyundai už má výrobné závody v Číne, Indii, Turecku a v Spojených štátoch, ďalší montážny závod teraz dokončuje pri Nošoviciach na severe Moravy.
Kia by tento rok mala predať 1,7 milióna áut, takže oproti minulému roku by sa predaj zvýšil zhruba o 24 percent. Podnik má dve zahraničné továrne v Číne, jednu na Slovensku pri Žiline a jednu stavia v Spojených štátoch.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
29. apríl 2024 01:37