StoryEditor

Rozvoj elektromobility má aj svoje temné stránky. Dôležité je pracovať na ich minimalizácii

21.12.2023, 14:22

Emisie pri výrobe elektromobilov boli najmä kvôli batériám v roku 2020 približne o 50 percent vyššie než u benzínových automobilov. Priblížiť sa k porovnateľnej úrovni by mohli do roku 2050.

V posledných rokoch zažívame revolúciu v podobe rozmachu elektrických áut. Cieľom je postupne sa zbavovať závislosti na rope a redukovať spaľovanie fosílnych palív, ktoré tvoria emisie a prispievajú ku klimatickým zmenám.

Navyše, znečisťujú ovzdušie a ohrozujú zdravie ľudí najmä vo veľkých mestách, kde je premávka prehustená. Aj nástup elektromobilov však neznamená len pozitíva. Táto zmena so sebou prináša aj nové problémy, ktoré môžu mať ďalekosiahle následky.

Ako je to s emisiami naozaj?

Analýza životného cyklu cestných vozidiel v Spojenom kráľovstve z roku 2021 od spoločnosti Ricardo Energy & Environment odhadovala, že typický elektromobil na tamojšom trhu dosiahne redukciu emisií skleníkových plynov približne o 76 percent do roku 2...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-09 14:55:24 - Feat.: - Title: V Maďarsku pribudne nový závod. Čínska automobilka BYD stavia prvú európsku továreň na výrobu elektromobilov 02 - Modified: 2024-05-09 12:17:17 - Feat.: - Title: Slabé výsledky, silná konkurencia. Tesla zrýchľuje prepúšťanie v Číne po spomalení predaja 03 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 04 - Modified: 2024-04-30 14:13:44 - Feat.: - Title: Európska zelená energetika má problém. Spoločnosti sa presúvajú do USA 05 - Modified: 2024-04-29 07:12:03 - Feat.: - Title: Európsky automobilový priemysel upozorňuje na hroziaci nedostatok nabíjacích staníc v Únii
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/komentare-a-analyzy, menuAlias = komentare-a-analyzy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
10. máj 2024 09:12