StoryEditor

Regióny spojil tunel Branisko

30.06.2003, 00:00
Prvý diaľničný tunel na Slovensku - Branisko v nedeľu večer odovzdali do skúšobnej prevádzky pre verejnosť. Celkové náklady na stavbu a technológie mimo diaľničného obchvatu Fričoviec dosiahli 7,6 miliardy korún. Predpokladaný ročný objem nákladov na prevádzku tunela je 150 miliónov korún. Viac v téme Tunel Branisko

"Otvárame dvere, ktoré spoja regióny východného so západným Slovenskom a s európskymi regiónmi. Je to stavba, ktorá pomôže investorom objaviť Šariš, Spiš, Zemplín a ďalšie východoslovenské obce a mestá," povedal premiér Mikuláš Dzurinda. Pripomenul, že stavba tohto diela trvala dlhšie, ako by si sám želal. V skoršom termíne sa odovzdal diaľničný obchvat Fričoviec. Premiér neskrýval problémy súvisiace s hospodárením na stavbe, ale zdôraznil, že vláda nedlhuje dodávateľom prác na Branisku ani korunu. Nehospodárne nakladanie s peniazmi budú prešetrovať a prešetrujú orgány činné v trestnom konaní.
Na tunel Branisko začnú nadväzovať ďalšie stavby smerom do Vysokých Tatier. Z Beharoviec do Mengusoviec, následne z Mengusoviec do Jánoviec a tretia až do obce Hybe. Prostredný úsek, s predpokladanými nákladmi 12 miliárd korún, bude financovaný z Kohézneho fondu z EÚ s predpokladaným začiatkom prác po vstupe Slovenska do EÚ. Aj na úsek z Prešova ku Branisku podľa premiéra plánuje vláda využiť niektorý z fondov EÚ. Podľa informácie ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií Pavla Prokopoviča sa v lete bude pokračovať vo výstavbe tejto komunikácie z aleje pri západnom portáli tunela Branisko až po Studenec. Spojenie Prešova s diaľnicou pri Ružomberku sa odhaduje na koniec roku 2008.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. máj 2024 02:23