StoryEditor

Dobehla nás éra „lacných“ diaľnic, tvrdí Počiatek

24.09.2014, 16:38
Autor:
tasr, stltasr, stl

Konkurz voči stavebnej spoločnosti Váhostav-SK bohužiaľ potvrdzuje, že nás dobehla éra tzv. lacných diaľnic. Uviedol to dnes po rokovaní vlády minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) v reakcii na utorkové (23. 9.) informácie, že okresný súd v Bratislave začal voči Váhostavu konkurzné konanie pre nesplácanie záväzkov.

"Firmy v minulosti vysúťažili určité zákazky za ceny, ktoré nepokrývajú ani náklady a dostali sa do takýchto ťažkých situácií. O tomto probléme Váhostavu sa vedelo. My sme sa často pýtali, aj priamo manažmentu, že akým spôsobom sa chcú vysporiadať s celou situáciu, pretože v konečnom dôsledku takto zaťažujú najmä svojich subdodávateľov," priblížil.

"Manažment nás však presviedčal, že túto situáciu zvládne a je pripravený aj 'nalievaním' dodatočných zdrojov do firmy situáciu stabilizovať. Osobne si myslím, že toto v skutočnosti v konečnom dôsledku neovplyvní realizáciu jednotlivých stavieb, ktoré dnes majú na starosti," dodal šéf Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.


Minister dopravy Ján Počiatek.

"Spoločnosť Váhostav-SK zaznamenala v poslednom období z dôvodu nepriaznivej situácie v slovenskom stavebníctve niekoľko podaní na konkurz, ktoré podali veritelia spoločnosti," priblížil v utorok pre TASR hovorca firmy Tomáš Halán. Vedenie spoločnosti však podľa jeho slov transparentne pokračuje v urovnávaní sporov a v rokovaniach s jednotlivými veriteľmi. "Súčasne hľadá spôsob ako ukončiť začaté konkurzné konanie a pokračovať vo svojej činnosti," doplnil Halán.

Váhostav-SK momentálne stavia, alebo sa podieľa na výstavbe šiestich úsekov diaľnic. Z toho na dvoch požiadal o predĺženie lehoty výstavby, čo sa momentálne posudzuje. Konkrétne ide o prvý úsek z Jánoviec po Jablonov, ktorý Váhostav-SK buduje v konzorciu s firmou Bögl a Krýsl, a tiež úsek z Dubnej Skaly po Turany.

Váhostav-SK tieto žiadosti o odklad odôvodňuje zmenami v projekte a zmenami v oblasti geológie a v posledných mesiacoch sa k tomu podľa spoločnosti pridali aj nepriaznivé poveternostné vplyvy. Firma sa zároveň spolupodieľa aj na modernizácii železničného úseku z Beluše po Púchov. Spoločnosť zamestnáva približne 1300 ľudí.

01 - Modified: 2006-10-25 20:51:14 - Feat.: 0 - Title: Korupčná aféra vedie k nám
01 - Modified: 2024-05-09 19:57:05 - Feat.: - Title: Nikaragua zrušila zmluvu o výstavbe prieplavu medzi dvoma oceánmi 02 - Modified: 2024-05-09 10:42:17 - Feat.: - Title: Nový druh križovatky na Slovensku: Znižuje rýchlosť áut a zámerne ich obmedzuje​ 03 - Modified: 2024-05-06 11:50:00 - Feat.: - Title: Chorvátsko nasadilo bič na nezodpovedných vodičov. Nové radary netrestajú iba rýchlosť 04 - Modified: 2024-05-05 15:00:51 - Feat.: - Title: Na časti D2 za Kútmi smerom do Bratislavy bude prejazdný len jeden pruh 05 - Modified: 2024-05-02 22:00:00 - Feat.: - Title: Rysuje sa konečný účet za našu najdrahšiu diaľnicu. Každý kilometer tunela vyjde na 100 miliónov eur
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
13. máj 2024 07:50