Pozvania na rande či nevyplatení vodiči. Roman Sysel vyzýva, aby zákazníci všetky problémy nahlasovali.Bolt
StoryEditor

Bolt: Nový cestný zákon prinesie riziko

09.04.2019, 00:00
Roman Sysel, country manažér Taxify pre Slovensko a Česko, vysvetľuje, že pre spoločnosť je u nás teraz prvoradé prispôsobiť sa novele o cestnej premávke, až potom môže uvažovať o ďalšej expanzii. Vítajú každú konkurenciu na slovenskom trhu a svojho postavenia či už vzhľadom na Uber alebo inú platformu sa neobávajú.

Taxify sa začiatkom marca zmenil na Bolt. Čo treba hľadať za touto zmenou?
Spoločnosť začala pred piatimi rokmi, keď sme ešte mali softvér, ktorý slúžil taxispoločnostiam ako taxidispečing. Od toho sa odvíjal aj názov Taxify, keďže bola na taxislužby jasne cielená. Naša spoločnosť prešla odvtedy dlhú cestu a rozšírili sme sa napríklad do Afriky. Od dispečingu sme prešli k poskytovaniu softvéru samotným vodičom a od klasických vodičov aj k súkromným, ktorí sú bez taxametrov.


Aké ďalšie inovácie nasledovali?
V Afrike sme prešli aj na motorky, vo Francúzsku sme zas zaviedli elektrické kolobežky a ich požičiavanie. To už boli prvé veci, ktoré nám hovorili, že názov Taxify nie je ideálny a v niektorých prípadoch môže byť až zavádzajúci. Nedávno sme tiež oznámili, že by sme sa chceli posunúť do oblasti doručovania jedál, čo s taxislužbou už tiež nemá nič spoločné. Celkovo sa vnímame ako platforma, ktorá sa zameriava na mestskú mobilitu.


Čo nový názov znamená?
Názov Bolt je určite vhodnejší než názov Taxify, pod ktorým niektorí videli optimalizáciu daní, iní zase taxislužbu. Chceli sme nejaký neutrálny názov, ktorý je rýchly, svižný a medzinárodný. Bolt znamená v angličtine blesk, a taký aj máme z našej služby pocit. Zároveň symbolizuje elektrifikáciu, čo je ďalší silný trend v našich službách. Začali sme elektrickými kolobežkami a myslím si, že toho bude viac a viac. Premýšľanie o zmene názvu nastalo už pred dvomi rokmi, keď sme sa odchýlili od pôvodnej myšlienky. Nejaký čas potom trvá proces získavania ochranných známok, na čo sme čakali takmer rok.


Avizovali ste teda aj rozširovanie služieb. Kedy by na Slovensku mohli odštartovať?
V tejto chvíli nevieme komentovať presný termín spustenia. Teraz naberám...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-14 13:43:10 - Feat.: - Title: Poslanec Hlasu pre HN: Národniarom pri umeleckom fonde nerozumiem. Obávam sa toho, s čím prídu ďalej 02 - Modified: 2024-05-10 22:00:00 - Feat.: - Title: Majiteľ Viech Vojtěch Záhorský: Baví ma tvoriť priestory na výmenu názorov 03 - Modified: 2024-05-10 22:00:00 - Feat.: - Title: Máte v pláne si poistiť fotovoltiku? Pripravte sa, že ročne budete platiť až 12-tisíc eur (rozhovor) 04 - Modified: 2024-05-10 15:00:00 - Feat.: - Title: Šéf zelených energetikov pre HN: Nový šéf regulátora je iná škola. Pri cenách energií je tu politické zadanie 05 - Modified: 2024-05-09 09:30:00 - Feat.: - Title: Skutočná Martha z Baby Reindeer prehovorila: Aj keby som poslala nejaké maily, neznamená to, že som vinná za zvyšok vecí
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
16. máj 2024 01:48