StoryEditor

Na cestách je priveľa veteránov

26.10.2006, 00:00

Po slovenských a českých cestách jazdia státisíce "veteránov". Nie je raritou vidieť mnoho starých škodoviek, žigulákov, wartburgov či moskvičov. Hoci tiež ide o "historické" vozidlá, sú spravidla v omnoho horšom technickom stave ako skutoční veteráni.
"Veterán musí mať najmenej 25 rokov. Tak ako v zahraničí, asi aj naša legislatíva to však upraví na tridsať," hovorí člen Rady Asociácie historických vozidiel Vladimír Horný. Okrem veku, spoľahlivého technického stavu, veterán by mal byť aj v dobrom historickom stave.
Za veterána sa síce môže považovať aj auto z roku 1981, ale či by mal niekto oň záujem, o tom Horný pochybuje. Majitelia tridsaťročných moskvičov alebo wartburgov nechodia na stretnutia veteránov, lebo o tieto vozidlá nemá nikto záujem. Ak si niekto u nás kúpi napríklad 20-ročnú škodovku a dá ju do garáže na ďalších desať rokov, možno potom bude raritou. Ale len za predpokladu, že väčšina ostatných škodoviek by už nejazdila. Na Slovensku a v Česku je teraz napríklad záujem o Škodu 1000 MB, ktorej výroba sa skončila v závere 60. rokov minulého storočia. Toto vozidlo ešte len začína byť veteránom, hoci najmladšie má už okolo 37 rokov.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
02. máj 2024 13:10