07.02.2017, 00:00

Česi učia, ako lákať turistov na filmy

V tomto roku Slovensko podporí päť filmov zahraničných tvorcov.

Len my vieme kde je romantický, trochu naivný čínsky film o dvoch mladých ľuďoch, ktorí sa stretnú v Prahe a zaľúbia sa do seba. Film by nestál za pozornosť, nebyť toho, že sa po jeho uvedení prudko zvýšil počet čínskych turistov v českom hlavnom meste. Od uvedenia filmu do kín vo februári 2015 sa medziročné nárasty počtu turistov pohybovali v rozmedzí od 30 do 50 percent. „Vôbec najvýznamnejší nárast bol zaznamenaný v júni 2015,“ spresňuje Martina Fišerová z agentúry CzechTourism.

Okrem podpory turizmu sú dôležité aj milióny, ktoré zahraničné štáby investujú. „Produkcie preto dostávajú výrazné zľavy a úľavy,“ hovorí Peter Konečný, zakladateľ portálu Kinema.sk. Dodáva, že Česi majú štáby, ktoré sú jazykovo pripravené, ovládajú remeslo a vedia dodať to, čo od nich Američania očakávajú. Našich západných susedov dáva za príklad aj Marek Harbuľák, prezident Zväzu cestovného ruchu. „Film je často veľmi dobrým motivátorom pre ľudí, ktorí sa vďaka nemu môžu rozhodnúť pre návštevu miesta.“ Svetové metropoly dnes medzi sebou doslova bojujú o zahraničných filmárov. Vo Viedni majú napríklad vyčlenený samostatný rozpočet na podporu filmov zobrazujúcich mesto. Finančnú podporu ponúka aj Berlín, Londýn alebo Paríž.

Bojuje aj Slovensko

Hoci na Slovensku sa zahranič

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.