Trinásť projektov, na ktoré dostaneme pol miliardy eur. To je finančná injekcia, ktorú koncom týždňa schválili členské štáty Európskej únie. Suverénne najvyšší príspevok poputuje železniciam na modernizáciu trate od hranice s Českom po Bratislavu. Jazdiť by sa po nej malo dvestovkou, bude to teda najmodernejší úsek na Slovensku. Pre Slovákov to znamená napríklad rýchlejšiu cestu do Prahy. Tá sa
po investícii výrazne skráti.
Trať od Bratislavy po hraničný priechod Brodské má skoro sedemdesiat kilometrov. Zmodernizovať by sa pritom konkrétne malo asi dvadsať kilometrov od Devínskej Novej Vsi po Malacky a skoro sedem kilometrov od Kútov po hranicu. Cestujúci sa celkovej trati od Štúrova po Kúty ušetrí desiatky minút.
„Celková úspora času v porovnaní so súčasnou vlakovou dopravou by mala dosiahnuť 38 minú...
Zostáva vám 85% na dočítanie.