StoryEditor

RegioJet nemusí zostať na trati do Košíc sám, láka to aj ďalších Čechov

07.12.2015, 08:31
Autor:
tvtv

Aj keď štátne IC-čká z hlavnej trasy Bratislava – Košice odchádzajú, RegioJet na nej nemusí zostať sám. „Trasa Bratislava – Košice je nosnou linkou na Slovensku a prevádzkovať tu naše vlaky by nás lákalo,“ tvrdí pre HN hovorkyňa Leo Expressu Petra Valentová.

Tá však jedným dychom dodáva, že by to muselo byť po dohode s ministerstvom dopravy. Českému dopravcovi sa napríklad nepáči nastavenie dopravy na Slovensku.

Na to, aby dopravcovia mohli na Slovensku prevádzkovať vlaky a autobusy na vlastné komerčné riziko, je potrebné, aby vláda stanovila jasné pravidlá rešpektujúce trend liberalizácie v Európskej únii,“ poukazuje Valentová.

Tá uvádza príklad, ktorý nájdete v zahraničí. „V Rakúsku alebo Nemecku sa medzinárodné a diaľkové Inter- City spoje nedotujú, Rakúsko napríklad neobjednáva trasu Viedeň – Budapešť. Pozrite sa na trasu Praha – Košice, kde ZSSK objednáva Pendolina Českých dráh a my vedľa toho prevádzkujeme rovnakú linku bez dotácií s najväčšou spoľahlivosťou na slovenskom železničnom trhu,“ uzatvára hovorkyňa Leo Expressu, ktorý spojil Košice s Prahou.


 

01 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár) 02 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 06:06