28.01.2016, 00:00

Vlaky do Košíc jazdia oklieštene

Zrušené IC súkromný prepravca RegioJet nenahradil, ako plánoval. Štátny prepravca pridal dva rýchliky týždenne.

V časoch najväčšej slávy odviezli denne okolo 1900 cestujúcich. Po 22 rokoch prevádzky však boli stále v strate. Nepomohol im ani príchod konkurencie v podobe súkromného prepravcu. Aj preto v januári tohto roka štátne IC vlaky definitívne skončili. Ich kapacita však zatiaľ nebola úplne nahradená. Výpadok v podobe 25 IC-čiek týždenne tak vzdialil dve najväčšie slovenské mestá.

Dva nové víkendové

A to aj napriek tomu, že štátny prepravca na trase Bratislava – Košice pridal jeden nový víkendový rýchlik a posilnil ďalší regionálny. „Železničná spoločnosť Slovensko tak urobila pre vysoký záujem cestujúcich v najviac vyťažené dni,“ napísal vo svojom vyhlásení riaditeľ úseku obchodu Jozef Schmidt. Ich cieľom je znížiť riziko, že ponuka nebude dostatočná a neodvezú sa všetci potenciálni cestujúci. Rýchlikom však trvá cesta medzi slovenskými metropolami minimálne o hodinu dlhšie. „Čas prepravy bude stále rozhodujúcim faktorom v konkurenčnom boji. A tu sa bude musieť štátny prepravca viac priblížiť k piatim hodinám,“ povedal pre HN riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Rastislav Cenký. Podľa neho môže Železničná spoločnosť cestujúcich osloviť aj službami, prípadne prípoj

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN.

Aj vďaka vám môžeme tvoriť poctivý obsah. Zaregistrujte sa do HNkonta a čítajte naše spravodajstvo, analýzy i komentáre. Všetko na jednom mieste a v kontexte. Ďakujeme, vážime si vašu podporu.

HNkonto umožňuje prístup k informáciám z Hospodárskych novín a aj k vybraným titulom vydavateľstva Mafra Slovakia.

HNkonto Vám umožní prístup k digitálnemu obsahu Hospodárskych novín a špecializovaných titulov vydavateľstva MAFRA Slovakia. V prípade problémov, skúste prosím obnoviť stránku (napríklad stlačením [F5] alebo Aktualizovať v okne prehliadača).