03.02.2016, 00:00

Škoda dupe na plyn. Luxusným SUV

Športové úžitkové vozidlá sú čoraz populárnejšie už aj v Európe. Česká automobilka pripravuje revolučný model.

Česká automobilka z Mladej Boleslavi chce tento rok na svetových autosalónoch preraziť. Na tom najbližšom, ktorý sa uskutoční v marci v Ženeve, oficiálne predstaví novinku z kategórie SUV (Sport Utility Vehicle – športové úžitkové vozidlo, pozn. red.), ktorou je model Vision S. Zatiaľ ide len o pracovný názov. Na to, ako sa novinka z dielne Škody bude volať, si budeme musieť ešte chvíľu počkať. „Novinka má nepochybne veľkú šancu zaujať. Vizualizácie pôsobia luxusne a dizajnom je veľmi podobná populárnym Volkswagenom Tuareg či Tiguan,“ tvrdí Eva Mahdalová, analytička spoločnosti Finlord.

Nový konkurent Yetiho?

Finálna verzia modelu Vision S bude predstavená na autosalóne v Paríži v septembri, následne sa dostane aj do predaja. Asi najväčšou novinkou utajovaného modelu je, že naraz odvezie až šesť cestujúcich. Výrobca však zatiaľ drží takmer všetky informácie v tajnosti, isté je, že sa môžeme tešiť na novú generáciu diódových predných a zadných svetiel.

S blížiacim sa predstavením novinky sa čoraz viac ozývajú hlasy, že nové SUV môže sabotovať predaj modelu Yeti, ktorý sa s veľkým úspechom vyrába už od roku 2009. Analytici o tom však pochybujú. „Nový model SUV a jeho úspech na svetových trhoch môže viesť k prípadným faceliftingom už zabehnutého Yetiho. Ale jeho priamou konkurenciou nebude. Vision S je vozidlo vyššej kategórie,“ tvrdí Lukáš Lóci, analytik spoločnosti Capital Markets.

Popularita SUV stúpa

Rozhodnutie automobilky zamerať sa na trh vozidiel SUV vyplýva najmä z toho, že už aj v Európe sa tento typ vozidiel stáva čoraz populárnejším. V Spojených štátoch tvoria SUV-ečká takmer polovicu predaných vozidiel. Európa stále o niečo zaostáva, športové a terénne vozidlá tvoria len približne pätinu predaných áut.

Dôvodov, prečo vodiči čoraz viac siahajú po tomto type vozidla, je viacero. „SUV boli vždy žiadané najmä pre svoju variabilitu. Poskytujú pasažierom v prvom rade bezpečie, sú vhodné na dovolenky a rodinné nákupy, pretože viac odvezú,“ konštatuje Lóci.

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN.

Aj vďaka vám môžeme tvoriť poctivý obsah. Zaregistrujte sa do HNkonta a čítajte naše spravodajstvo, analýzy i komentáre. Všetko na jednom mieste a v kontexte. Ďakujeme, vážime si vašu podporu.

HNkonto umožňuje prístup k informáciám z Hospodárskych novín a aj k vybraným titulom vydavateľstva Mafra Slovakia.

HNkonto Vám umožní prístup k digitálnemu obsahu Hospodárskych novín a špecializovaných titulov vydavateľstva MAFRA Slovakia. V prípade problémov, skúste prosím obnoviť stránku (napríklad stlačením [F5] alebo Aktualizovať v okne prehliadača).