25.01.2016, 00:00

Starý most obral podnikateľov o tržby

Prevádzky zo Šafárikovho námestia hovoria o veľkých prepadoch počtu návštevníkov i nečakaných nákladoch.

Trvalo to dva roky. A ešte ani dnes sa Šafárikovo námestie a Štúrova ulica v Bratislave nezapĺňajú ľuďmi. Od návštevy kedysi frekventovanej lokality si totiž odvykli, keďže im v tom dlhý čas bránili ploty, ťažká technika a obmedzené prejazdy. A to všetko kvôli stavbe nového Starého mosta. Ten stál 70 miliónov eur, účet však vystavil aj miestnym prevádzkovateľom služieb. „Pokles tržieb bol v porovnaní s obdobím pred rekonštrukciou 40 až 50 percent. Z toho dôvodu sme boli nútení uzavrieť časť podniku – pizzeriu, a v časti bar sme skrátili otváracie hodiny. S tým, samozrejme, súviselo aj následné zníženie stavu personálu,“ vysvetľuje manažér podniku Rock OK Milan Dvorský.

Ako pod sopkou

Podobné straty postihli aj Umelku, ktorá sa nachádza naproti. Okrem nižšieho počtu návštevníkov si zamestnanci museli poriadne vyhrnúť rukávy a upratovať. „Vznikali nám náklady na čistenie prevádzky, keďže máme jednu z najväčších záhrad v Starom Meste. Niekedy sme sa cítili, akoby sme mali prevádzku pod sopkou,“ uvádza majiteľ Umelky Róbert Škerko s tým, že mali neustále zaprášené stoly a pri kapacite približne 600 miest museli nepretržite upratovať.

Keďže v lokalite bola počas rekonštrukcie doprava značne obmedzená, problém dostať sa sem mali nielen peší návštevníci, ale aj tí, ktorí by inak prišli autami. Vrátane zásobovačov. „Za oveľa zásadnejší problém považujem fakt, že magistrát absolútne nemyslel na zásobovanie prevádzok. Výrazným spôsobom zabránil vstupu zásobovacích vozidiel do oblasti, čo spôsobilo ďalšie dodatočné náklady,“ uvádza zástupca siete Subway pre Slovensko Matej Varga. Celú stavbu vníma ako hrubú bezohľadnosť voči nájomcom a vlastníkom priestorov pozdĺž celej ulice a námestia. A nebyť masívnej reklamnej podpory, mohla byť táto rekonštrukcia pre Subway na „Šafku“ likvidačná.

Odškodné nebude

Problémy s dopravou postihli aj reštauráciu Pizza Mizza „za rohom“ Štúrovej, ktorá prevádzkuje i donáškovú službu. „Obmedzenia nám výrazne skomplikovali rozvoz jedál. Predĺžili sa tým časy doručenia

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.