Blíži sa víkend spoločne s nutkavou potrebou navštíviť rodinu pod Tatrami. Dokonca predĺžený o deň dovolenky. Vždy sa totiž ľahšie cestuje mimo piatkovej špičky. Napríklad vo štvrtok.

Ale pozor. Od januára tu máme vlakovú revolúciu, po vyše 20 rokoch skončili štátne IC vlaky.

Trh je trh. Je pondelok večer a pokúšam sa bookovať lístok Bratislava – Poprad v žltom vlaku Regio Jet. Problém by to byť nemal, chcem predsa cestovať až vo štvrtok. Vidinu dvojdecového Rajca a kávy zdarma však kazí sivastá „0“ v online rezervačnom systéme pri večernom aj obedňajšom spoji. Ani jedno miesto v žiadnej z tried. Na cestu o šiestej ráno vo štvrtok sa necítim – ja ani môj zamestnávateľ. Nič to, skúsime piatok. Situácia sa opakuje.

Na Vinohradoch

Ostáva štátny rýchlik. Cesta z Bratislavy do Popradu ním trvá o takmer hodinu dlhšie, ako v IC vlaku. Čo už.

Je tu hodina há a deň dé. Nastupujem na stanici Bratislava-Vinohrady. Vyzerá ako kulisa z čias druhej svetovej vojny, no je tu celkom rušno. Študenti s batohmi, kde tu penzisti s veľkými taškami. Predieram sa koľajiskom električky, míň

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN.

Aj vďaka vám môžeme tvoriť poctivý obsah. Zaregistrujte sa do HNkonta a čítajte naše spravodajstvo, analýzy i komentáre. Všetko na jednom mieste a v kontexte. Ďakujeme, vážime si vašu podporu.

HNkonto umožňuje prístup k informáciám z Hospodárskych novín a aj k vybraným titulom vydavateľstva Mafra Slovakia.

HNkonto Vám umožní prístup k digitálnemu obsahu Hospodárskych novín a špecializovaných titulov vydavateľstva MAFRA Slovakia. V prípade problémov, skúste prosím obnoviť stránku (napríklad stlačením [F5] alebo Aktualizovať v okne prehliadača).