Rast predaja i nákladov na pracovné sily. Obchodníci sa pripravujú na najsilnejšie obdobie roka a počas Vianoc zamestnajú tisícky ľudí. „Prijmeme celkovo 400 až 500 brigádnikov, sezóna sa tento rok začala skôr, takže sme takmer na finálnych počtoch a prebieha ich školenie,“ vysvetľuje Oldřich Kurz z Alza.cz. Ako ďalej dodáva, pomocné sily vôbec nestačia, preto tento rok investovali ďalších 50 miliónov korún (viac ako 1,8 milióna eur) do logistických technológií.
Prvá vlna väčšieho náporu pritom začína už v polovici novembra, druhá začiatkom decembra. „Časť brigádnikov skončí po Štedrom dni a časť pokračuje až do konca januára, pretože vianočná sezóna spravidla presahuje až do novoročných výpredajov,“ pokračuje Oldřich Kurz s tým, že Alza očakáva počas Vianoc päť- až sedemnásobný nárast predaja oproti bežnému obdobiu roka. Mohutne sa pritom priberá vo viacerých odvetviach. „Najväčší záujem prejavujú firmy zo sektora maloobchod, call centrá, prieskumné agentúry, reklamné agentúry, mobilní operátori a služby. Viac-menej ide takmer výlučne o pomocné a záložné pozície. Sú vo veľkej miere dočasné a po vianočnom návale ich firmy zrušia,“ hovorí hiring manažér spoločnosti McRoy Branislav Holík.