11.02.2016, 00:00

Škoda boduje aj vďaka nostalgii

V desiatke najpredávanejších áut u nás zaberá česká automobilka prvé tri miesta.

Slováci pri kúpe áut aj v minulom roku uprednostnili českého výrobcu Škoda. Vozidlá automobilky z Mladej Boleslavi obsadili hneď prvé tri miesta medzi najpredávanejšími autami za minulý rok. Top modelom roka 2015 sa stala tretia generácia Škody Fabia nasledovaná treťou generáciou Octavie a trojicu na pomyselnom pódiu uzatvára model Rapid.

Kvalita a nostalgia

Podľa odborníkov na automobilový priemysel tkvie úspech Škody na Slovensku nielen v dlhoročnej histórií značky, ale aj v niekoľkých iných faktoroch. „Škoda je vnímaná stále ako domáca značka. Autá sú známe svojou spoľahlivosťou a výkonom. Mnoho slovenských motoristov má už s týmito vozidlami skúsenosti, a tak významnú úlohu zohráva aj určitá forma nostalgie,“ tvrdí Peter Svoreň, analytik spoločnosti Capital Markets.

Za úspechom, a to nielen na Slovensku, je aj samotná automobilka. „Škoda predstavila hneď niekoľko nových modelov, čo pre automobilku znamenalo jasný potenciál rastu. Firma to naplno využila,“ konštatuje Jiří Šimara, analytik spoločnosti Cyrrus.

Zákazníci sú náročnejší

V priebehu rokov sa mení nielen vkus kupujúcich, ale aj ich náročnosť. Zákazníci sa neuspokoja len s ponúknutou výbavou, žiadajú viac. „Trendy na Slovensku sú podobné ako v Európe. Zákazník sa nebojí požadovať zľavy z nákupnej ceny alebo doplnkovú výbavu zadarmo. Zvýšený záujem je aj o personalizáciu vozidla, aby bol každý zákazník spokojný,“ hovorí Šimara.

Hlavným parametrom výberu vozidla je však stále najmä cena a kvalita. „Kup

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN. Pokiaľ si ho chcete dočítať do konca, predplaťte si jeden z troch nasledujúcich balíkov

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk.