30.09.2014, 00:00

Chceme expandovať. Česko je len začiatok

Online biznis. Michal Král, zakladateľ portálu Pricemania. sk, o svojom biznise i ďalších plánoch.

Chceme expandovať. Česko je len začiatok

Generácia 30 PLUS. Dnes Michal Král, zakladateľ portálu Pricemania. sk.

Má 33 rokov a stojí na čele slovenského porovnávača cien Pricemania. sk.

Okrem toho založil aj portály Bazarmania. sk a Zlavomania. sk.

Momentálne pracuje na expanzii na český trh.

Do biznisu ste vstúpili Pricemaniou, postupne ste k nej pridali aj Bazarmaniu a Zlavomaniu. Prečo?

Pricemania je o výhodných nákupoch na internete. Premýšľali sme, čo môžeme v tomto segmente ešte urobiť. A tak vznikla myšlienka s Bazarmaniou a pred rokom aj so Zlavomaniou. Ak človek hľadá napríklad fotoaparát, dáva zmysel porovnať mu ceny v e-shopoch, ale aj ponúknuť inzeráty v bazároch a vygenerovať aktuálne zľavy.

Vo všetkých týchto projektoch však existuje veľká konkurencia. Ako sa vám žije?

Pri Zlavomanii i Bazarmanii je naozaj extrémne vysoká konkurencia a bolo by drahé a náročné dosiahnuť s nimi rozumný podiel na trhu. To je aj dôvod, prečo si zatiaľ žijú vlastným životom. Máme ich v portfóliu, ale momentálne sú pre nás nosnými projektmi Pricemania, ale aj Pricemania Academy a konzultácie, ktoré poskytujeme e-shopom. Snažíme sa im pomôcť nakopnúť biznis a nasmerovať správnym smerom.

Vychovávate si teda klientov?

To by som nepovedal. V súčasnosti je veľmi ťažké vybudovať úspešný e-shop. My ich učíme, ako robiť biznis. Keď sa im totiž bude dariť, budú investovať peniaze do efektívnych kanálov prezentácie vrátane Pricemanie. V minulosti obchodníci vložili peniaze do niekedy nezmyselných kampaní napríklad na veľkých portáloch, čo im, samozrejme, vygenerovalo veľkú návštevnosť, ale reálnych nákupov minimum.

Plánujete však zľavy a bazár nejakým spôsobom rozvíjať?

Myslím, že ešte príde ich čas. Zatiaľ sme nevyužili možnosť integrovať všetky tri portály dokopy. Prečo človeku neukázať pneumatiky z obchodu, bazára i aktuálne zľavy na pneumatiky naraz. Momentálne je však prioritou číslo jeden vstup Pricemanie. cz na český trh. Spúšťame tam nový web, ktorý už funguje v beta verzii. Keď ho dotestujeme, preklopíme ho aj na Slovensko.

Ako napredujete v tejto expanzii?

Nový web spúšťame v priebehu októbra. Momentálne párujeme e-shopy a ich produkty. Spoluprácu nám potvrdili tí najväčší vrátane Alza. cz či Kasa. cz. Ohlasy sú pozitívne, pretože sa tam dlho nič nedialo. Na trhu pôsobia dvaja veľkí hráči a za nimi je veľká medzera. Takže naším prvým cieľom je byť trojkou na trhu a potom, samozrejme, stúpať vyššie.

Máte premyslené, ako to chcete docieliť?

Vieme prepojiť slovenskú a českú Pricemaniu, pretože väčšina e-shopov ponúka doručenie aj do tej druhej krajiny. Prinesieme poradne pre zákazníkov, kde sa môžu radiť s ďalšími nakupujúcimi a navyše každá sekcia bude mať aj odborného garanta. Tým bude buď e-shop, alebo odborné médium, ktoré pomôže zákazníkovi s rozhodovaním. Nechceme, aby nás vnímali iba ako porovnávača cien, ale čoraz viac aj ako portál, kde si vyberiete produkt.

Čo bude po Česku?

Určite Česko nebude posledná krajina. Nebudem však predbiehať, keď rozbehneme Česko, potom môžeme pokračovať ďalej.

Spája sa s expanziou aj nábor novej pracovnej sily?

Teraz máme 15 ľudí. Uvidíme, ako to rýchlo pôjde, ale predpokladám, že do konca budúceho roka by to mohlo byť 20 až 30 ľudí.

Na Slovensku proti vám stojí silný konkurent Heureka. sk. Dá sa tento konkurenčný boj vyhrať?

Proti nej sa veľmi nedá bojovať, pretože za ňou stojí extrémne silný investor a je to oveľa väčšia firma ako my. Avšak čo môžeme robiť, je, ani nie

Tento článok je súčasťou exkluzívneho obsahu HN.

Aj vďaka vám môžeme tvoriť poctivý obsah. Zaregistrujte sa do HNkonta a čítajte naše spravodajstvo, analýzy i komentáre. Všetko na jednom mieste a v kontexte. Ďakujeme, vážime si vašu podporu.

HNkonto umožňuje prístup k informáciám z Hospodárskych novín a aj k vybraným titulom vydavateľstva Mafra Slovakia.

HNkonto Vám umožní prístup k digitálnemu obsahu Hospodárskych novín a špecializovaných titulov vydavateľstva MAFRA Slovakia. V prípade problémov, skúste prosím obnoviť stránku (napríklad stlačením [F5] alebo Aktualizovať v okne prehliadača).

Súvisiace články