StoryEditor

Počiatek pripustil, že zruší štátne IC vlaky. Je to múdry krok, reaguje RegioJet

03.12.2015, 14:27
Minister dopravy Ján Počiatek prezradil, čo je schopný urobiť pre udržanie RegioJetu na trati Bratislava - Košice.

Štátne InterCity (IC) vlaky na trase z Bratislavy do Košíc možno štát zruší. Naznačil to dnes v parlamente v rámci pravidelnej štvrtkovej Hodiny otázok minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).

Reagoval tak na otázku opozičného poslanca za KDH Pavla Zajaca, ktorého zaujímalo, čo štát urobí pre udržanie súkromného dopravcu RegioJet na tejto železničnej trati. RegioJet totiž ako jeden z dôvodov svojho ohláseného odchodu z tejto vlakovej trasy uviedol aj konkurenciu v podobe stratových štátnych IC vlakov, ktoré môže štát dlhodobo dotovať.


Prečítajte si aj: Jančura exkluzívne: Na trati do Košíc končíme, so štátom nevieme súťažiť


"Momentálne sme vo finálnej fáze vyhodnocovania prevádzky IC vlakov," potvrdil Počiatek. Zároveň pripustil, že štát tieto vlaky z trasy môže stiahnuť. "Je z môjho pohľadu veľmi pravdepodobné, že z tejto pozície ustúpime a vytvoríme tak ešte väčší priestor pre RegioJet, aby prevádzkoval túto službu,“ dodal šéf rezortu dopravy.

RegioJet: Je to múdry krok

RegioJet nedávno oznámil, že začiatkom budúceho roka prestane vypravovať svoje vlaky na trase z Bratislavy do Košíc.

"Takýto krok ministerstva dopravy by sme považovali za múdry, pretože z hľadiska súťažného práva je to jediné správne riešenie. Sme pripravení stanoviť dátum, od kedy začneme nasadzovať súpravy až o 13 vozidlách tak, aby kapacita bola väčšia, než aktuálne na tejto trase v komerčných vlakoch ponúkajú obaja dopravcovia dohromady," reagoval hovorca RegioJetu v stanovisku pre HNonline Aleš Ondrůj.

Dôvodom bolo podľa majiteľa firmy Radima Jančuru to, že ministerstvo dopravy podľa neho nerobí nič s podnákladovými cenami v stratových IC vlakoch štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) a snaží sa nimi cielene vytlačiť konkurujúci RegioJet z trhu.

Hlavný dôvod odchodu zo Slovenska je pán Počiatek, ktorý nám doteraz nebol schopný oznámiť, čo urobí zo stratovými IC vlakmi,“ vysvetľuje Jančura a dodáva, že práve tieto linky sú najväčším problémom. „Jedinou šancou, ako by sme zostali, je tá, aby minister zrušil IC vlaky. V takom prípade sme schopní zvýšiť počet spojov na požadovanú úroveň,“ povedal pre HNtelevíziu šéf RegioJetu.

Reakcia štátneho dopravcu

Štátna ZSSK dnes v reakcii zdôraznila, že permanentne analyzuje prevádzku a výsledky IC vlakov, rieši ich prítomnosť aj budúcnosť. "Dokladuje to i naše rozhodnutie v apríli 2015 o prispôsobení ponuky dopytu," pripomenula hovorkyňa spoločnosti Jana Morháčová. Od začiatku roka 2015 boli a sú podľa jej slov aktuálne všetky scenáre ďalšieho vývoja. "V prípade prijatia akýchkoľvek nových rozhodnutí budeme ako vždy verejnosť informovať," dodala.

01 - Modified: 2007-11-27 15:20:00 - Feat.: 0 - Title: Začalo sa pojednávanie v spore medzi Záhumenským a Simonom
01 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár) 02 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. apríl 2024 07:01