StoryEditor

SportsDirect otvorí predajne na Slovensku

11.09.2012, 00:00
Doteraz si mohli slovenskí zákazníci objednať tovar SportsDirectu len cez ich internetový obchod.

Už onedlho však budú môcť zavítať aj do ich kamennej predajne v Bratislave či v Košiciach. Súvisí to expanziou spoločnosti na európsky trh, pričom okrem Slovenska plánuje vstúpiť aj do Maďarska či Slovinska. Niektorí analytici pritom dávajú spoločnosti veľké šance na úspech. Do jej portfólia patrí popredná golfová značka Antigua, lyžiarska značka Campri či módna značka pre ženy Golddiga.

Už v septembri
Prvá predajňa by mala byť otvorená už tento mesiac. Umiestnená bude v bratislavskom nákupnom centre Avion.

„Sme veľmi radi, že renomovaný predajca SportsDirect rozšíri ponuku pre zákazníkov bratislavského Avionu o športový tovar a príslušenstvo za dostupné ceny,“ hovorí Ondřej Filip, riaditeľ lízingu spoločnosti Inter IKEA Centre Group. S rozlohou prevádzky viac ako dvetisíc štvorcových metrov sa SportsDirect stane jedným z najväčších nájomníkov centra. Nahradí tak rakúskeho predajcu Gigasport, ktorý v júni tohto roka opustil slovenský, ale aj český trh. Britská spoločnosť by však u nás nemala ostať iba pri jednom obchode. Podľa informácií HN chce svoj ďalší obchod otvoriť aj v shopping centre v Košiciach pri Tescu. Skupina Sports Direct má vyše 470 predajní a ponúka niekoľko popredných značiek. Okrem tradičných, ako sú Nike, Adidas a Reebok, je to anglická značka obuvi a boxerských potrieb Lonsdale, značka tenisových a športových potrieb Slazenger či americká značka športového náradia Everlast. Posledné dve menované pritom nemajú u nás vlastnú predajňu.

Boj o zákazníka
Vstup na slovenský trh oznámil nedávno aj francúzsky predajca športových potrieb Decathlon. Svoje predajne plánuje otvoriť v Bratislave, v Banskej Bystrici a Košiciach. Súboj o zákazníka sa tak plánovaným príchodom veľkých zahraničných hráčov zostruje a najviac ohrozené sa môžu stať menšie obchody. Rozhodujúci preto do veľkej miery bude aj ponúkaný tovar. „Sports Direct má šancu uspieť na trhu a najlepšie tak, že bude ponúkať sortiment, ktorý neponúkajú jeho konkurenti,“ myslí si Ľubomír Drahovský, analytik agentúry pre prieskum trh Terno. Recept na prerazenie na trhu ponúka aj Michal Kozub, analytik Home Credit Slovakia. Podľa neho by sa mali veľké reťazce viac sústrediť napríklad na špeciálne bežecké predajne. „Práve takí zákazníci sú ochotní míňať až stovky eur za kvalitné vybavenie začínajúce topánkami, cez funkčné oblečenie až po vymoženosti, ako sú merače tepovej frekvencie a GPS hodinky,“ dodáva na záver Kozub.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. apríl 2024 17:03