Najnáročnejší úsek diaľnice D1 pri Žiline, ktorého súčasťou je aj 7,5-km tunel Višňové, chce najlacnejšie postaviť združenie firiem Skanska SK a Strabag. Podľa informácií TASR ponúklo konzorcium týchto dvoch firiem najnižšiu cenu na výstavbu úseku z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu, a to 338,3 miliónov eur. Na túto 13,4-km časť diaľnice D1 sa práve dnes otvárali obálky s ponukami uchádzačov vo verejnej súťaži.
V poradí druhú najnižšiu cenu, 382,8 milióna eur, ponúkla podľa našich informácií firma Doprastav a v poradí tretiu najlacnejšiu ponuku, 409,8 milióna eur, núka za diaľnicu združenie firiem Dúha a Impregilo.
Predpokladané stavebné náklady na celý úsek aj s tunelom sú pritom podľa štátnej a rezortnej expertízy vo výške 896,5 milióna eur. Najlacnejšia ponuka od konzorcia Skanska SK a Strabag je tak o približne dve tretiny nižšia, než odhadoval štát.
Súťaž na tento úsek diaľnice D1 vyhlásil štát v decembri minulého roka. Podľa odhadov by sa mal náročný úsek s tunelom Višňové stavať približne päť až šesť rokov. Po dokončení by bol tunel Višňové najdlhším tunelom na Slovensku.
Podľa generálnej riaditeľky spoločnosti Skanska SK Magdalény Dobišovej si firma počká na oficiálne vyhodnotenie ponúk. „Faktom však je, že cena nášho združenia je výsledkom spoločnej práce na technických a projekčných riešeniach,“ uviedla Dobišová pre TASR. Skanska SK a Strabag sú podľa jej slov dve fundované spoločnosti s dlhoročnými skúsenosťami v tunelových stavbách.
Čiernou farbou sú označené úseky, ktoré sú v prevádzke, zelenou pripravované úseky a červenou úseky vo výstavbe.