StoryEditor

Dodávateľa elektriny Slovakia Energy prešetrujú úrady

30.03.2010, 00:00

Na činnosť alternatívneho dodávateľa elektriny Slovakia Energy sa množia sťažnosti. Na spoločnosť, ktorá láka ľudí najnižšími cenami na trhu, si posvietil už aj Úrad pre reguláciu sieťových odvetví. "Momentálne proti nim vedieme správne konanie v niekoľkých veciach," povedal HN šéf regulačného úradu Jozef Holjenčík. Konkretizovať ich nechcel s tým, že viac zverejnia v apríli. Podnety má aj Slovenská obchodná inšpekcia.

Nedoplatok či preplatok?
"I keď mám preplatok vyše 209 eur, žiadali, aby som zaplatil 536 eur, potom 89 eur a teraz 140 eur," sťažuje sa čitateľ Štefan Labuš, zákazník Slovakia Energy. Nespokojnosť so službami reklamoval aj priamo v Slovakia Energy. "Reakciou na moju reklamáciu bolo zaslanie platobného rozkazu na zaplatenie nezmyselnej sumy," hovorí rozhorčene. Podal teda ďalšiu sťažnosť, energetická firma reagovala ďalším vyúčtovaním. Labuš však tvrdí, že ani to nebolo v poriadku a obsahovalo "vykonštruované nezmysly".
Hovorca spoločnosti Richard Štrégl nezrovnalosti vo faktúrach vysvetľuje tým, že koncom roka 2009 Slovakia Energy modernizovala informačné systémy. Preto mohlo dôjsť k "oneskoreniu vo vyúčtovaní spotreby niektorých zákazníkov". Spoločnosť deklaruje, že to spôsobilo presun niektorých zálohových platieb do predchádzajúceho vyúčtovaného obdobia a nárast prvej zálohovej platby na nasledujúce obdobie. "V súčasnosti dobieha celková kontrola vystavených vyúčtovaní a zálohových platieb," dodáva Štrégl. Podľa neho všetky preplatky zákazníci získajú.

Sťažnosti z každej strany
Na zlé faktúry sa sťažujú viacerí klienti na špecializovaných internetových portáloch aj u obchodnej inšpekcie. "SOI-ka" v súčasnosti eviduje do desať podnetov na firmu Slovakia Energy. "Riešime sťažnosti týkajúce sa klamlivej reklamy či nekalých obchodných praktík," objasňuje hovorkyňa inšpekcie Danuša Krkošová.
Nespokojným zákazníkom sa nepáčia obchodní zástupcovia firmy, ktorí ľudí navštevujú doma a lákajú na prechod k Slovakia Energy. Často sa objavujú aj sťažnosti na skryté poplatky.

Jednoduchá nie je ani komunikácia so spoločnosťou. Keď sme sa snažili dovolať na infolinku, nikto okrem monotónnej hudby sa neozýval. Na e-mailový dopyt sme nedostali odpoveď ani raz. Štrégl sa k hluchým linkám a e-mailom bez odpovede nevyjadril. Akékoľvek "nekalé" praktiky firmy však popiera. "Poplatky nie sú v žiadnom prípade skryté, ale vždy uvedené v zmluve," bránil sa hovorca. "V súvislosti s nekorektným postupom obchodných zástupcov sme vykonali zásadné opatrenia, ešte v novembri sme dočasne prerušili ich činnosť," povedal Štrégl s tým, že išlo o externé firmy.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
24. apríl 2024 05:02