17.03.2008, 14:55

Internetové obchody dosiahnu v tomto roku obrat 3 miliardy korún

Minuloročný obrat tuzemských internetových obchodov presiahol podľa Slovenskej asociácie pre elektronický obchod (SAEC), 2 mld. Sk. SAEC predpokladá, že trend predaja cez internet bude pokračovať aj naďalej a v roku 2008 by mohol dosiahnuť úroveň 3 mld. Sk. "Na základe vývoja obratu z posledných rokov, ako aj nárastu popularity internetového nakupovania, či rastu počtu užívateľov internetu odhadujem, že tržby našej skupiny sa v tomto roku priblížia ku hranici dvoch miliárd korún a v rámci Slovenska presiahneme 500 mil. Sk," povedal konateľ spoločnosti Hej.sk Tomáš Richter. Tržby skupiny Kasa.cz, v rámci ktorej pôsobí aj spoločnosť Hej.sk pritom v minulom roku dosiahli 1,65 mld. Sk.
Ako vyplýva z prieskumu spoločnosti Gemius, veľkosť internetovej populácie vo veku 14 a viacročných, predstavovala v januári tohto roka na Slovensku 1,866 mil. ľudí. V porovnaní s januárom minulého roka, tak pribudlo v uvedenej skupine takmer 105 tis. používateľov internetu, čo predstavuje nárast o 5,95 %. V súčasnosti je podľa prieskumu Barometer spoločnosti Cetelem, v celkovej populácii SR, 18 % on-line nakupujúcich, z toho takmer tretina má pod 35 rokov. "Čo je však zaujímavé, až 12 % z nich je ochotných nakúpiť cez internet tovar za viac ako 1 tis. eur za jediný nákup," komentoval výsledky výskumu internetový obchod Hej.sk.
Obchodné internetové centrum Hej.sk, ktoré prevádzkuje spoločnosť Eurocomm SR od roku 2003, dosiahlo za minulý rok tržby 387 mil. Sk. V súčasnosti svojim zákazníkom prináša viac ako 100 tis. druhov tovaru. Eurocomm SR patrí do skupiny Kasa, ktorá pôsobí v Českej republike, na Slovensku, Nemecku, Poľsku a v Maďarsku, pričom tiež prevádzkuje obchod v Rakúsku, ktorý servisne zabezpečuje nemecká pobočka.

(1 EUR = 32,307 SKK)