StoryEditor

Internet pomáha pri cestovaní

01.07.2003, 00:00

Cestovanie a spoznávanie cudzích krajín sa nezačína nastúpením na vlak či lietadlo, ale samotnou prípravou. V súčasnosti existuje niekoľko slovenských a desiatky zahraničných stránok, ktoré majú pomôcť turistovi pred cestou.
Individuálny turista si môže vo virtuálnej sieti nájsť nielen všeobecné informácie o krajine, ale aj ubytovanie či medzimestské spojenia. Rezervácia ubytovania je výhodná najmä vtedy, keď ju treba k žiadosti o víza.
Podľa riaditeľky marketingového oddelenia cestovnej kancelárie Satur Márie Gallovej preferuje väčšina klientov osobné stretnutie s pracovníkom spoločnosti. Ľudia sa chcú totiž podrobne informovať a majú mnoho otázok. Internet využívajú najmä mladí a potom podnikatelia, ktorí nemajú čas na osobnú návštevu. Výnimkou sú takisto tí, ktorí vedia, do čoho idú a sú pevne rozhodnutí.
Cez počítač sa dá plne zabezpečiť aj doprava. Týka sa to však najmä leteckých spoločností. Podľa Ladislava Tótha zo spoločnosti Lufthansa takýto spôsob predaja zlepšuje kontakt s klientom a má rastúcu tendenciu. Podobnú skúsenosť má aj British Airways.
Ak klient má záujem o takýto spôsob predaja, na webovej stránke firmy si nájde požadované letecké spojenie. Vyberie si triedu a spôsob vyzdvihnutia letenky. Zaplatiť môže embosovanou platobnou kartou, prípadne prevodom na účet.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
03. máj 2024 15:11