StoryEditor

Možností volať do zahraničia je viacero

06.05.2003, 00:00
Ak má človek chuť počuť svojho blízkeho, ktorý je aj niekoľko tisíc kilometrov ďaleko, môže si vybrať z viacerých možností telefonovania. Takúto službu poskytujú nielen veľké telekomunikačné spoločnosti, ale aj menšie firmy podnikajúce v oblasti informačných služieb.
Slovenské telekomunikácie (ST) ponúkajú okrem klasického telefónneho spojenia cez pevnú linku aj viacero druhov volacích kariet. Dá sa z nich volať obojsmerne, výhodnejšie je však telefonovanie zo zahraničia na Slovensko. Jedným z týchto produktov je volacia karta Echo. Spoločnosť túto službu zriadi, ak je klient majiteľom telefónnej stanice alebo má prístup na internet cez ISDN. Cenu za uskutočnené hovory firma klientovi vyúčtuje spolu s telefónnym účtom. Karta má neobmedzenú časovú platnosť a k jednej linke telekomunikácií ich môže vydať dve. Zákazník má zároveň možnosť určiť si maximálny mesačný limit. Variantom tejto služby je Echo tele VUB, kedy sa prevolané minúty hradia z účtu vedenom vo VÚB. Predplatnú formu má aj karta Global. Jej nominálna hodnota je 200 až 1 000 Sk.
Orange v súčasnosti ponúka službu Medzinárodné hovory, ktoré predstavujú klasickú hlasovú službu. Spoločnosť 9. apríla tohto roka znížila ceny za tento produkt, v dôsledku čoho sa stal výhodnejší, ako Medzinárodná linka G1. Linka G1 bola dátovou službou, ktorá dovtedy umožňovala internetové volania do zahraničia. Z tohto dôvodu stratila svoj význam a bude aktívna len do 15. mája 2003. Aj tieto volania budú do ukončenia spoplatňované tarifami Medzinárodných hovorov. V novom cenníku spoločnosti Orange sú krajiny rozdelené do ôsmich zón podľa ceny za hovor. Pri volaniach do vybraných krajín a Českej republiky sa pritom rozlišuje, či zákazník volá do pevnej alebo mobilnej siete. Tarifikácia hovorov je sekundová. "Vzhľadom na postupnú liberalizáciu telekomunikačného trhu sa na Slovensku otvárajú možnosti alternatívneho zabezpečenia spojenia so zahraničím," konštatoval hovorca firmy Peter Tóth. Podľa jeho slov, mobilní operátori sa vnímajú ako poskytovatelia doplnkových služieb. Snahou firmy je posunúť sa do pozície hlavného poskytovateľa telekomunikačných služieb.
Spoločnosť Eurotel ponúka svojim zákazníkom dve rôzne služby určené na volania do zahraničia. Služba Medzinárodné hovory je klasická hlasová služba. Služba InteCall 33 ponúka medzinárodné volania na internetovom princípe s nižšími cenami hovorov. Klienti telefonujú najviac do Českej republiky. Dá sa predpokladať, že po úplnej liberalizácii trhu sa nebude striktne oddeľovať klasický prenos hlasu a prenos cez internet. V tomto smere by mali nastať zmeny hlavne v počte krajín. Spoločnosť plánuje orientovať sa na oblasť komplexných firemných riešení a medzinárodných virtuálnych privátnych sietí.
Existujú však aj firmy, ktoré ponúkajú špeciálne produkty na medzinárodné telefonovanie. Spoločnosť Nexcom ponúka internetové telefonovanie do zahraničia. Zákazník sa môže rozhodnúť medzi predplatenou službou alebo fakturáciou. "Vzhľadom na relatívne malý trh a veľmi silné postavenie niektorých spoločností schopných určovať ceny, očakávame, že budeme schopní ponúknuť výhodnejšie volanie," konštatuje sales manager spoločnosti Marek Rohon. Sú to služby pre určité skupiny zákazníkov, do určitých destinácií a v určitom čase. Musia to byť skupiny, ktoré budú ochotné za cenu nižšieho komfortu, čo predstavuje potreba volania cez operátora, dostať nižšie ceny v požadovanej kvalite. Pokiaľ bude priestor na vytvorenie konkurenčného produktu, firma plánuje rozšírenie služieb aj o volanie do domácich sietí. "Prípadne ponúknuť väčší balík telekomunikačných produktov, napríklad, aj v spolupráci s inou spoločnosťou," dodáva.
Spoločnosť Nextra má vo svojom portfóliu pre fyzické osoby kartu Marta. "Je určená pre klientov, ktorí občas telefonujú na úrovni maximálne niekoľko desiatok minút mesačne," konštatuje Emília Stracheová z marketingového oddelenia firmy. Táto služba má predplatenú formu. Zákazník si ju zakúpi a môže telefonovať. Najprv musí zavolať na bratislavské číslo, zadať PIN kód a potom číslo účastníka. Jednotlivé štáty sú rozdelené podľa pásiem.
Ceny minútového hovoru do vybraných krajín (Sk) - veľký obrázok
Česká republika Nemecko USA Austrália
Slovenské telekomunikácie - priame spojenie 8,8 8,8 9,6 12
Slovenské telekomunikácie - karta Global, Echo, Echo tele VUB (s DPH) 13,2 13,2 14,5 25,3
Orange 6,8 6,8 8,3 10,3
Eurotel - Intercall 33 5,9 5,9 7,9 12,9
Eurotel - v rámci predplatených programov 12 20 29 29
Nextra - karta Marta (s DPH) 8 8 8 8
Nexcom 3,9 3,9 3,9 4,9
Cena je bez DPH ak nie je uvedené inak
Pri službe firmy Nexcom a Nextra treba pripočítať náklady na lokálne spojenie
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/servisne-prilohy, menuAlias = servisne-prilohy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
18. máj 2024 15:21