StoryEditor

Predaj televízorov s plochou obrazovkou sa v 1. štvrťroku vo svete zdvojnásobil

14.06.2005, 15:28
Autor:
TASRTASR

Globálny predaj televíznych prijímačov s plochou obrazovkou sa v 1. štvrťroku 2005 v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka zdvojnásobil. Na svete sa predalo 3,15 milióna takýchto televízorov. Najviac k tomu prispel pokles cien a spolu s tým aj zníženie nákladov výrobcov.
Ako vyplýva zo štúdie spoločnosti DisplaySearch, dodávky televízorov sa zvýšili o 125 %, aj keď boli nižšie ako predaj v poslednom kvartáli minulého roka, kedy sa dopyt v dôsledku Dňa vďakyvzdania a Vianoc sezónne zvýšil.
Za posledných 12 mesiacov sa cena televízorov s LCD obrazovkou znížila v priemere o 20 %, pričom pri niektorých typoch vzrástla najviac o 40 %. Tržby z predaja televízorov zaznamenali rast o 141 % na 4,1 miliardy USD, čo je v prepočte asi 131,3 miliardy SKK. Čoraz viac ľudí totiž preferuje drahšie televízory s veľkou obrazovkou.
Najviac LCD obrazoviek aj v 1. štvrťroku zostalo v Európe. Na celosvetovom trhu sa podieľa 41 %, čím svoj podiel v porovnaní s 1. kvartálom 2004 zvýšila o 3 %. Číslom dva zostalo Japonsko s 26 %.
Vedúcim výrobcom televízorov s LCD displejom rovnako ako vlani zostal japonský Sharp. Jeho globálny podiel ale klesol z 21,9 % na 21 %. Bez zmeny zostala aj druhá priečka, na ktorej skončila holandská spoločnosť Philips a podielom 10,9 %. Za ňou nasleduje juhokórejský Samsung s 10,8-% účasťou na výrobe LCD televízorov.
Informovala o tom agentúra Reuters.
( 1 USD = 32,029 SKK)

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
29. apríl 2024 11:50