StoryEditor

Mika chce ďalšie nové logo RTVS. Po pár mesiacoch

26.10.2012, 00:00
Verejnoprávna televízia a rozhlas si opäť oblečú nové farby. Mika plánuje zmenu loga.

Nový riaditeľ Václav Mika plánuje zmenu čierno-ružového loga aj celkového vzhľadu spojenej inštitúcie. „Rozhlas a televízia Slovenska pracuje na komplexnej komunikačnej a marketingovej stratégii, ktorú predstaví verejnosti v momente, keď to bude aktuálne,“ potvrdil HN hovorca Richard Šümeghy.

Zmena prichádza iba pol roka po štarte dvojbodkového loga, za ktoré bývalá šéfka telerozhlasu Miloslava Zemková zaplatila 108-tisíc eur – aj to len za dizajn televíznej Jednotky a Dvojky. Ďalšie tisíce eur si vyžiadal nákup krytov na mikrofóny, vizitiek, hlavičkového papiera či označenia vozidiel. Plánované náklady na ďalšiu zmenu dizajnu telerozhlas ešte prezradiť nechce.

Šéfa Rady RTVS Miroslava Kollára zámer nového vedenia neprekvapuje. „Vzhľadom na to, v akom stave je celková komunikácia inštitúcie aj vrátane loga.“ Naopak, mediálny analytik Samuel Brečka odporúča Mikovi sa skôr sústrediť na obsah vysielanie. „Meniť dizajn s každým riaditeľom je zbytočný luxus.“

V prípade Slovenskej televízie pôjde už o piate logo od jej vzniku. Po trikolóre vo farbách samostatného Slovenska a oranžovom štvorci prišiel v roku 2004 s novým vizuálom Richard Rybníček a zaviedol logo postavené na trojuholníku. „Trojuholník v jednotke je v pozícii ťahajúceho – Jednotka je nosným kanálom, v Dvojke je postavený do pozície tlačiaceho – Dvojka je závislejšia od koncesionárskych poplatkov a objem financií z reklamy je závislý na sledovanostiv ktorej sa s Jednotkou nedá porovnávať,“ uvádza v dizajnmanuále jeho autor Patrik Sýkora. „Zmenu za pani Zemkovej som považoval za zbytočný krok, pretože ľudia si na značku zvykli a dalo sa s ňou pracovať,“ tvrdí Rybníček. Pre porovnanie – verejnoprávna televízia u našich západných susedov menila vizuálnu identu na jar tohto roka po druhýkrát – po piatich rokoch od prvej úpravy. Za návrh loga zaplatila Česká televízia 17-tisíc eur, celkové náklady na novú grafiku a zvuk ju vyšli na zhruba 60-tisíc eur. Kým Zemková zaplatila za logá televízie súkromnému Milk Studio, Rybníček nechal vyrobiť nové farby zamestnancom televízie. Rozhlas zmenil logo trikrát, v roku 2007 zamenil mikrofón v národných farbách za symbol obrátenej pyramídy. Dnes používa dvojbodku, ktorú má spoločnú s televíziou.

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. apríl 2024 11:47