Reklama a sex
Existuje celý rad racionálnych a iracionálnych apelov, ktoré dokážu zaujať a následne presvedčiť zákazníkov, aby si zakúpili produkt či službu. Ľudia sa v prevažnej miere totiž rozhodujú o kúpe na základe zvykov, emócií a samozrejme logického triezveho uvažovania. Napriek tomu patrí emocionálne rozhodovanie k tým najpoužívanejším. Podľa akademického Slovníka cudzích slov je emócia definovaná ako „silný cit, stav vzrušenia prejavujúci sa zvláštnym správaním sprevádzaným až fyziologickými zmenami organizmu.“ Práve na tomto základe funguje sex v reklame. Každý reklamný komunikát, ktorý obsahuje emocionálnu zložku zameranú na sexualitu totiž ponúka okrem produktu aj určitú pridanú hodnotu. Tieto benefity sú zvyčajne ukryté v podobe zvýšenej sexuálnej atraktivity. A pochopiteľne reklama si je toho plne vedomá …
Značky ako Calvin Klein, Victoria Secret a Pepsi patria už tradične medzi tie, ktoré sa témy sexu a erotika skutočne neboja. Ich reklamy sú v mnohých smeroch nielen dôkazmi o tom, že erotika funguje, ale dá sa povedať, že aj hranicou kam ešte možno zájsť. Pozrite si niekoľko príkladov jemnej, ale aj tvrdšej erotiky v reklamnom biznise. Tu je výber:
Automobilky stavili na sex
Pánsky magazín Che ukázal čo sa skutočne skrýva pod povrchom
„Keby tak niektoré veci šli rýchlejšie.“ Dôkaz o tom, že ani jedno neostalo bez sexuálneho podtónu.
Ani toaletný papier nie je výnimkou
… segment elektroniky samozrejme nemôže chýbať
Hudobný portál Napster sa erotike tiež nevyhol
Aj Kylie Minogue prispela svojim kúskom. Táto reklama bola neskôr zakázaná.
Paris Hilton má tiež čo ponúknuť … hamburger.
Pochopiteľne aj nábytok je sexy
Sex a erotika sa jednoducho stali neoddeliteľnou súčasťou reklamy konca 20. a začiatku 21. storočia. Kedysi sa sexualita využívala len pri reklamách na spodnú bielizeň, alebo na luxusné parfumy. V súčasnosti sme svedkami toho, že erotické motívy možno nájsť už naozaj všade - v reklame na autmobil, prací prášok, jedlo a tak ďalej. Hranica je pritom častokrát prekračovaná a etické zásady sú len mementom, ktoré nič neznamená. Veď keď je dobrá reklama (aj erotická), je väčšinou aj dobrý predaj. V konečnom dôsledku na tom nie je nič zlé ...