StoryEditor

Keď sex v reklame predáva

13.06.2008, 10:20
Erotika bola pred dvadsiatimi rokmi takmer nepoznaný pojem. Konzervatívna Európa totiž len veľmi pomaly odhaľovala to, čo ostatné časti sveta už dávno poznali. Doba, ale aj prístup k nej sa však zmenil. V súčasnosti je nielenže tolerovaná, ale je aj kľúčovým prvkom pri tvorbe a produkcii reklamných komunikátov.

Reklama a sex

Existuje celý rad racionálnych a iracionálnych apelov, ktoré dokážu zaujať a následne presvedčiť zákazníkov, aby si zakúpili produkt či službu. Ľudia sa v prevažnej miere totiž rozhodujú o kúpe na základe zvykov, emócií a samozrejme logického triezveho uvažovania. Napriek tomu patrí emocionálne rozhodovanie k tým najpoužívanejším. Podľa akademického Slovníka cudzích slov je emócia definovaná ako „silný cit, stav vzrušenia prejavujúci sa zvláštnym správaním sprevádzaným až fyziologickými zmenami organizmu.“ Práve na tomto základe funguje sex v reklame. Každý reklamný komunikát, ktorý obsahuje emocionálnu zložku zameranú na sexualitu totiž ponúka okrem produktu aj určitú pridanú hodnotu. Tieto benefity sú zvyčajne ukryté v podobe zvýšenej sexuálnej atraktivity. A pochopiteľne reklama si je toho plne vedomá …

Značky ako Calvin Klein, Victoria Secret a Pepsi patria už tradične medzi tie, ktoré sa témy sexu a erotika skutočne neboja. Ich reklamy sú v mnohých smeroch nielen dôkazmi o tom, že erotika funguje, ale dá sa povedať, že aj hranicou kam ešte možno zájsť. Pozrite si niekoľko príkladov jemnej, ale aj tvrdšej erotiky v reklamnom biznise. Tu je výber:




Automobilky stavili na sex


Pánsky magazín Che ukázal čo sa skutočne skrýva pod povrchom


„Keby tak niektoré veci šli rýchlejšie.“ Dôkaz o tom, že ani jedno neostalo bez sexuálneho podtónu.


Ani toaletný papier nie je výnimkou


… segment elektroniky samozrejme nemôže chýbať

Hudobný portál Napster sa erotike tiež nevyhol

Aj Kylie Minogue prispela svojim kúskom. Táto reklama bola neskôr zakázaná.


Paris Hilton má tiež čo ponúknuť … hamburger.

Pochopiteľne aj nábytok je sexy

 

Sex a erotika sa jednoducho stali neoddeliteľnou súčasťou reklamy konca 20. a začiatku 21. storočia. Kedysi sa sexualita využívala len pri reklamách na spodnú bielizeň, alebo na luxusné parfumy. V súčasnosti sme svedkami toho, že erotické motívy možno nájsť už naozaj všade - v reklame na autmobil, prací prášok, jedlo a tak ďalej. Hranica je pritom častokrát prekračovaná a etické zásady sú len mementom, ktoré nič neznamená. Veď keď je dobrá reklama (aj erotická), je väčšinou aj dobrý predaj. V konečnom dôsledku na tom nie je nič zlé ...

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. apríl 2024 10:18