StoryEditor

Washington Post spustil on-line magazín pre Afroameričanov

29.01.2008, 23:00
Vydavateľ denníka The Washington Post spustil on-line magazín s názvom The Root určený pre cieľovú skupinu Afroameričanov. Ten má slúžiť ako náročnejšia alternatíva k dnes už existujúcim černošským portálom.
Americký vydavateľský dom The Post Co., pod ktorý patrí aj denník The Washington Post spustil v pondelok on-line magazín s názvom The Root, ktorý je primárne určený a cielený pre skupinu Afroameričanov. Magazín je duchovným dieťaťom černošského profesora na Harvardskej Univerzite Henryho Louisa Gatesa a riaditeľa The Post Co. Donalda E. Grahama. Cieľom magazínu je podľa Gatesa stať sa „Slateom pre černošských čitateľov“. Slate je populárny on-line magazín, ktorý založil Microsoft a neskôr ho do svojho portfólia odkúpila práve spoločnosť The Post Co.
Slate každodenne ponúka mix správ a názorov, informácií z kultúry a zo športu. Obsahovo sa chce The Root zamerať na tri okruhy. Správy a názory z pohľadu černošskej komunity nielen v Spojených štátoch, ale aj po celom svete. Za zaujímavý nápad môžeme označiť zámer pomoci Afroameričanom nájsť ich dávne korene a pôvod. Na stránke nájdu užívatelia mnoho nástrojov, ktoré im v tom majú pomôcť, napr. aj odkazy na vyšetrenie DNA.     

Magazín The Root chce byť náročnejšou alternatívou pre už dnes existujúce magazíny ako Ebony, BlackAmericaWeb.com alebo BlackVoices.com. Gates túžil po celonárodných černošských novinách už od svojho detstva. Podľa neho je on-line forma magazínu verziou pre 21. storočie. V The Roots vidí cestu k znovuvytvoreniu funkcie novín pre Afroameričanov, ktoré sa síce v minulosti objavili vo viacerých väčších mestách, ale časom úplne vymizli.

Podľa Nytimes.com sa projekt magazínu The Root zaraďuje k rýchlo rastúcemu zoznamu profesionálnych produktov, ktorých jedinú podobu môžete nájsť len na internete. I keď náklady na výrobu magazínu sú ochudobnené o tlač a distribúciu, inzercia a objem finančných prostriedkov z reklamy sú stále neporovnateľne nižšie ako u bežnej printovej tlači. Vydavateľstvá ale s veľkým záujmom sledujú či dokonca testujú vlastné on-line projekty, pretože urobiť si náskok znamená v budúcnosti značnú výhodu.

Prezident spoločnosti The Post Co. Donald E. Graham, ktorá titul vlastní, sa v rozhovore pre The Washington Post vyjadril, že si je vedomý počiatočnej straty, ktorú bude magazín vytvárať. Avšak zároveň dúfa, že do čiernych čísel sa dostane skôr ako magazín Slater. Ten bol založený už v roku 1996, ale zisk dosiahol prvý krát až v minulom roku. Úvodné financovanie The Root zabezpečia aj spoločnosti HBO a Coca-Cola, ktoré s magazínom podpísali sponzorský kontrakt.

Zdroje:
www.warc.com
www.capecodonline.com
www.nytimes.com
www.washingtonpost.com
menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
27. apríl 2024 07:03